TILHØRENDE DENNE POSTEN: Nav stanser attføring på bakgrunn av falsk forklaring, og legeerklæring som attesterer at deres maktmisbruk har medført forverring av helsetilstand. Flere mail i saken:
http://bit.ly/aPvIGw
VIKTIG: Sammendrag av Lovverket som OPT har brutt og Nav ignorert, knyttet direkte opp mot forvaltningskriminaliteten i min sak:
Massakrering av regelverket, bevisste overgrep.
http://bit.ly/qBXUGT
Ytterligere bakgrunn i sak kan leses i tre innlegg, satt inn på første side i artikkelserien jeg laget om lovbruddene på Aftenposten Debatt «Toppledelsen i Nav tier i hjel overgrepssak« (de står ikke i rekkefølge):
http://bit.ly/bsX8tp
De finnes ikke lenger nei.
Når jeg i dag 27.11.2011 går inn på Aftenposten debatt som i flere måneder har villedet sine lesere med at «Forumet er midlertidig stengt» etter 22. juli, misleder de om at de angivelig på et tidlig tidspunkt har kommet opp med dette:
23.07.2011 – Debattsentralen avvikles
(…) Situasjonen for diskusjoner på nett er blitt betydelig endret.
De fleste av oss er aktive i sosiale medier; på Facebook og Twitter, på lokale nettsider eller fora for spesielle tema.
Dermed vil de aller fleste ha mange muligheter til å diskutere det som opptar dem, og vårt forum er ikke lenger så viktig.
Som mange av dere vet, valgte vi i Aftenposten å stenge Debattsentralen etter 22. juli. Mange av dere har helt forståelig etterlyst informasjon om når det vil åpne igjen.
Når vi nå stenger er det ikke på grunn av terrorangrepene 22. juli, men en beslutning som var underveis før den tid (…)
http://bit.ly/xG2LCc
Med denne beskjeden, følger ikke et åpent kommentarfelt.
Dette har avisen klokelig utelatt.
«Vårt forum er ikke lenger så viktig»!
Men hva som verken drøftes eller tas hensyn til her, er de titusener av viktige analyser, innspill og ellers fokusering og debatt rundt blant annet uverdige samfunnsforhold som med dette snedige grepet har gått tapt for alltid i «vår nye ytringsfrihets tid».
Hvis ageringen er så tilforlatelig som den tilstreber å være, ville Aftenposten om ikke annet ha latt alle innlegg forut for 22 juli være fortsatt synlige med all sin samfunnsnyttige informasjon, selv om debattforumet ble sperret.
Hva i all verden er det som foregår?
Les videre hva jeg mener om kneblingen i innlegget jeg skrev på Nye Meninger:
Vår nye ytringsfrihet
http://bit.ly/z4BYPe
http://bit.ly/LJEJCn
Noe av sammendraget i min sak vises i postene under, og i innledningen i første post, står lagret noe av starten i serien fra Aftenposten:
Forbrytelser i den Offentlige Tjeneste
http://bit.ly/dmtf1N
Massakrering av regelverket, bevisste overgrep.
http://bit.ly/qBXUGT
Sosialkontorets projisering:
Tapet telefonsamtale med sosialleder Vildgun Steinhaugen
http://bit.ly/1ioWtWO
Satirisk sammenlikningsgrunnlag:
Nav Arbeid og sosial bryter systematisk og bevisst ned helse og livskvalitet hos sine kunder – Slik skaper etaten uføretrygdede:
http://bit.ly/eOMfax
BAKGRUNNSSJEKK – Hva man finner når man leter:
Lagret utdrag fra
Toppledelsen i NAV tier i hjel overgrepssak 05.05.08:
«Nå har jeg nøstet litt opp i hierarkiet over de jeg har sendt klager på vedrørende min sak. Dette er hva jeg har funnet:
Den opprinnelige sjefen som svarte saksbehandleren jeg hadde da jeg første gang søkte om datakurs at han ga avslag på disse (uten gyldig begrunnelse) – la meg kalle ham W.W, – er sjefen til X.X som var den ene av de to (X.X og Y.Y) som trakasserte meg i møtet 20.12.2007 ved å utvise negative reaksjoner på min varsling om overgrep fra tilrettelegger i OPT. Jeg må her minne om at min opprinnelige og velbegrunnede søknad om datakurs, i utgangspunktet var sendt fra meg direkte til fylkesdirektør A.A – Torild Lien Utvik.
Nå har jeg fått bytte saksbehandler til B.B, under «overoppsyn» av X.X.
W.W er også B.Bs overordnede!
Y.Y (den andre personen som trakasserte meg i møtet 20.12.2007), er W.Ws SJEF! Både W.W (med et mellomledd) og Y.Ys overordnede er nettopp – direktør A.A – fylkesdirektør Torild Lien Utvik.
Det siste personen på sentralbordet opplyste meg om i dag, var at «personen over der igjen, må vel være denne Saglie».
http://bit.ly/fCf74v
Hvem som skjulte seg bak initialene under Aftenpostens strenge sensur?:
WW = Azmat Ullah Butt
XX = Ingrid Raab
https://www.linkedin.com/in/ingrid-k-v-raab-80b70811a
BB = Eirin Bjerke
YY = June Miriam Fjeld (bildet over)
Fjelds profil på LinkedIn som viser at hun var fungerende distriktsarbeidssjef for Helsfyr, Nordstrand og Søndre Nordstrand fra september 2007 til mai 2008, og det var 20.12.2007 som hun og Ingrid Raab trakasserte meg på det mest uanstendige i møtet jeg hadde med dem:
https://www.linkedin.com/in/june-fjeld-85252039
Møtet som er tapet, kan leses i følgende post, under headingen:
Raab & Fjelds versjon av møtet 20.12.2007
Samtale med søker 20.12.07.
Direktør Saglie, LO, NTL *Enkelte utdrag fra noen av mailene jeg har sendt disse m.fl. med oppfordringer til stans av maktmisbruket fra Nav. Del 1
http://bit.ly/29vCsSq
Herunder blir det særdeles viktig å fremheve at Nav Nordstrand som jeg da hørte under, var en av de tre enhetene som hørte under Fjelds ansvar.
Der satt det flere hevngjerrige aktører og tronet i ledende stillinger forøvrig, som Fjeld må ha hatt et nært samarbeid med.
Og kolleger snakker som kjent sammen.
Trusselbrevet jeg mottok fra Sosialsjef Sigurd Røeggen 25.04.2014, er et bevis så godt som noen på dette:
Utdrag sitat: Bakgrunnen for at det står oppgitt «Oppfølging 1» som bakgrunn for saksbehandler på deg er pga din historikk som bruker av Nav Nordstrand.
Her har flere ansatte følt seg uthengt og sjikanert på din «blogg» og uthengt og sjikanert i det offentlige rom og du har allerede utlevert navn på ansatte ved Nav St.Hanshaugen.
http://bit.ly/1mPFVX4
Venninnene i Departementene
http://bit.ly/29cAWnD
Tilbake til informasjonen i denne posten:
Personen som ga meg avslag på datakursene het Hans-Per Hem, og her følger hans ordrette skriftlige «begrunnelse» om hvorfor jeg ikke kunne få innvilget datakurs slik at jeg kunne komplettere min utdannelse og ha muligheter for å arbeide hjemmefra:
«Jeg ble satt på denne saken av fungerende DA-sjef Azmat Butt, da det hastet å gi deg et svar. Avslaget på ønsket ditt ble tatt etter diskusjon mellom Butt og meg”!
http://bit.ly/9KlfzV
Les mer bakgrunn og starten på Kafkaprosessen i posten:
Direktørene i NAV var de siste som ønsket å hjelpe, da det var de som sto bak maktmisbruket
http://bit.ly/9KlfzV
Denne graverende inkompetansen ble påklaget til direktør Utvik – uten annen respons enn at Raab ble satt på saken og presset meg inn i tiltaket for psykisk utviklingshemmede (OPT) under pålegg fra sine overordnede – Azmat Butt og June M. Fjeld, i møte jeg hadde bedt om grunnet avslagene der jeg stilte med advokat.
Uhørte stemmer og glemte steder. Fortellinger fra utviklingshemmedes historie
(…) Oslo kommunale Produksjon og Tjenester AS (OPT) oppsto på 1990-tallet som et tilsvarende tiltak I Frelsesarméens tidligere lokaler ved Bryn stasjon.
I dag gir disse to virksomhetene til sammen omlag 150 utviklingshemmede arbeid.
Andre er sysselsatt direkte i forskjellige tiltak i bydelene.
http://bit.ly/kGVb7k
Min advokat som var til stede ved dette møtet sommeren 2007 forlot møterommet for å snakke med Raab på tomannshånd i ca. 7 minutter hvilket utdypes på forsiden av denne bloggen!
31.03.2006 svarer Justice1 (ansatt i tidligere A-etat) annen debattant i diskusjonen: “Møte med A-etat” og belyser uverdige, ulovlige og uakseptable tilstander som enda holdes ved like ved hjelp av stor besluttsomhet og iver hos en god rekke samarbeidende og uegnede aktører som fremmer disse under etatens nye logo – Nav – den dag i dag:
Aetat og korrupsjon. En ansatt avslører:
http://bit.ly/rZ3Whq
(Her diskuteres Arbeidsmarkedsbedrifter, hvorav OPT som jeg av Nav ble tvunget inn i i 2007, var en av dem):
http://www.opt-as.no/html/ab.html
I «Attføringsbedriftenes bransjestandard» vist til litt lenger nede i denne posten, opplyses svart på hvitt det følgende som alle unnlot å informere meg om, selv om aktørene som sto ansvarlige for lovbruddene m.m satt inne med bred kjennskap til hele dette regelverket, hvilket de også er forpliktet til og sette seg inn i!:
«Tiltaket er individuelt tilpasset arbeidssøkeren i den form at vedkommende også skal ha mulighet til å kunne velge tilrettelegger, omfang og form på bistanden»
Dette burde jo utvilsomt forbundssekretær Anita Busch i NTL ha satt seg inn i og informert om, men hun unnlot og vise til denne bestemmelsen i notatet hun skrev i det tre timer lange møtet hun hadde med meg selv om teksten var omtrent likelydende, og sa at Nav i bunn og grunn kunne gjøre som de ville.
Min klage på grove misligheter ville kun bli sett på som noe i retning – parodisk!:
LO, Arbeidstilsynet og NTL – Unnlatelser av hjelp mot overgrep fra Nav. Mail i saken.
http://bit.ly/9LkGgP
Tilbake til debatten på Aftenposten:
Distriktsarbeidssjef June M. Fjeld med direktør Utvik over seg, er altså sjefen til Butt, som i sin tur er sjefen til Raab og Bjerke.
Fjeld velger å være uprofesjonell og hevngjerrig, og skriver til meg 08.04.2008 at Raab fremdeles vil ha overoppsyn med min sak selv om jeg klaget på Raab (og Fjeld) til ledelsen i Nav og fikk bytte saksbehandler til Bjerke! Ikke fordi jeg klaget, men fordi Raab ble flyttet til et annet kontor utenfor bydelen!
Raab & Fjeld holder altså fortsatt på som de bare lyster, og med ledelsens implisitte velsignelse ved deres fravær av inngripen.
Møtet duoen i dette brevet samtidig informerer meg om, skriver de at vil bli avholdt 29.04.2009 uavhengig av min tilstedeværelse!
De avslutter med:
“Oppfølging av din sak har hos NAV Oslo Sør Arbeid vil bli foretatt av saksbehandler Eirin Bjerke hos Nav Nordstrand Arbeid.
Ingrid Raab er nå fagansvarlig i bydel Østensjø, og siden hun nå er tilknyttet en annen bydel er det Eirin Bjerke som vil fungere som din hovedsaksbehandler.
Ingrid Raab vil imidlertid være med på oppfølgingen av deg i tiden fremover for å sikre kontinuitet i saken din!”
17.04.2008 informerer jeg om dette vanvittige samkjørte intrigemakeriet til fylkesdirektør Torild Lien Utvik, og ber henne være snill å videresende denne klagen i mail til direktør Saglie.
(Les mer her):
Nav- Hittil upubliserte møtereferater tilknyttet klagesaken (etter de to møtereferatene):
http://bit.ly/cMeFZP
Butt, Hem og Bjerke er deretter de innklagede aktører som setter sine underskrifter på vedtakene som tar fra meg min Yrkesrettede attføring, på bakgrunn av falsk Rapport fra Raab & Fjelds gode kollega NB i OPT!
Les møtereferatene – både min og Raab & Fjelds versjon av 20.12.2007 der de lar meg unngjelde stort for min varsling vedr. trakassering jeg erfarte fra «tilrettelegger» NB (Astrid Ingeborg Helle Kalland) i tiltaket Raab hadde utplassert meg i:
Direktør Saglie, LO, NTL Enkelte utdrag fra noen av mailene jeg har sendt disse m.fl. med oppfordringer til stans av maktmisbruket fra Nav. Del.1.
http://bit.ly/cxAIYM
01.10.2010: Det som belyses i de følgende postene har både direktørene i Nav, Nav Klage- og Anke SØR (I Kristiansand), og Trygderetten ignorert fullstendig. De har ikke kommentert det overhodet!
Verken det som her fremkommer eller noen andre av hovedsakene i bloggen som beviser alle lovbrudd begått og som er tatt med og forklart har blitt belyst, debattert eller behandlet overhodet i saksprosessen!
For to dager siden, 29.09.2010 gikk derfor min anke til Lagmannsretten.
(Det viste seg å være feil instans, jeg var så syk og sliten at jeg bare fulgte henvisningen til klageinstans fra avslaget til Trygderetten, da jeg plutselig oppdaget at fristen for å klage nær var gått ut.
En av de fineste menneskene jeg i hele mitt liv har hatt gleden av å prate med, var dommer Carl August Heilmann i Lagmannsretten, som bl.a opplyste meg om at erstatningskravet måtte fremmes for Tingretten)
NB og hennes sjef Trond Stenberg – direktør for OPT – Navs samarbeidspartner og vernet bedrift for psykisk utviklingshemmede, skriver meg ut av «tiltaket» på bakgrunn av falsk forklaring 02.07.2008 uten at jeg mottar et snev av forvarsel om at rapport nå skal skrives –
HVILKET ER SAMME DAG SOM JEG STILLER I MØTET der NB så infamt bruker sin viten om mine funksjonshemminger mot meg, og forsøker å manipulere meg til og tenke over om jeg ikke burde søke uføretrygd, som gjengjeldelse for at jeg her våget og konfrontere henne med maktmisbruket hun og direktøren utførte overfor meg i møtet av 12.06.2008:
Tapet møtereferat av 12.06.2008 hos OPT – ekstern samarbeidspartner av Nav, der grove represalier tok plass.
http://bit.ly/dls5B3
Tapet møtereferat av 02.07.2008 der innklaget aktør bruker mine funksjonshemminger mot meg
http://bit.ly/a0wCb1
Helt på slutten av timen 12.06.2008 da Kalland og hennes sjef Trond Stenberg utøver myndighetsmisbruk av svært alvorlig grad, anbefaler Kalland meg til alt overmål og søke om utvidete reisepenger ”siden jeg jo skulle være i tiltak på OPT gjennom hele sommeren”! (Tapet, og sendt varsel om til Bjerke og ledelse i Nav, samt til dommer i Tingretten (se forsiden))
I den påfølgende (og siste) timen med Kalland 02.07.2008 opplyser hun meg etter å ha diskutert en del saker jeg skulle gjøre vedrørende arbeid mens hun var bortreist, at vi skulle gå gjennom dette sammen etter at hun hadde kommet tilbake fra ferie!
Ledelsen i Nav samt min saksbehandler Eirin Bjerke fikk også oversendt disse møtereferatene.
Jeg fikk m.a.o aldri forvarsel på noe tidspunkt om hva som var i ferd med å skje fra noen av de innklagede personene verken i Nav eller OPT.
Tvert i mot!
Aktørene i Nav bifalt ukritisk den falske rapporten og fattet vedtaket som tok fra meg attføringen.
De ignorerte konsekvent all min varsling!
Herunder blir dette innlegget viktig å lese, som bl.a viser flere av e-postene som har gått mellom Bjerke og meg:
Nav stanser attføring på bakgrunn av falsk forklaring, og legeerklæring som attesterer at deres maktmisbruk har medført forverring av helsetilstand. Flere mail i saken.
http://bit.ly/aPvIGw
Funksjonsvurdering i attføringsbedrift
Fakta
Attføringsbedriftene har de siste to årene samarbeidet med Rikstrygdeverket om å utvikle et tilbud om funksjonsvurdering til ansatte i IA-virksomheter. Standarden som ble testet ut i Akershus, Oppland og Buskerud, ble landsdekkende 1. mai 2005.
Forutsetninger i attføringsbedriften
-
Plikter å stille en fast kontaktperson for hver arbeidstaker/-giver.
-
Tilgang på kompetanse innen pedagogikk, yrkesveiledning, ergonomi, aktuelle tester, helse- og sosialproblematikk samt gode kommunikasjonsferdigheter.
-
Plikter å stille varierte og hensiktsmessige arbeidsoppgaver til rådighet for arbeidstakeren.
-
Ansvarlig for at eksterne bedrifter som eventuelt benyttes i funksjonsvurderingen holder god faglig og miljømessig standard.
-
Arbeidstaker skal være kjent med og godkjenne sluttrapportens innhold.
-
Arbeidstaker og arbeidsgiver skal få anledning til å evaluere den gjennomførte funksjonsvurderingen.
-
Rapporten fra funksjonsvurderingen bygger på et kvalitetssikret dokumentasjonssystem.