Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Erna Solberg – hvorfor stengte du din spørretime før tiden etter ubehagelig spørsmål?


 

Jeg forstår ikke Solberg, at du avsluttet spørretimen nesten 15 minutter før tiden etter at jeg sendte inn mitt spørsmål til deg (i dag 20.06.2017).
«Erna Solberg sender direkte nå» – «I kveld svarer jeg på dine spørsmål! – «Folkets spørretime» og for 42 minutter siden» var teksten kl. 20:42.
For når man ser på filmopptaket jeg gjorde, stadestes det at mitt svar følger på akkurat det klokkeslett, da jeg hadde ferdigstilt mitt spørsmål og var kjempeglad for at jeg hadde klart å oppdage denne muligheten godt innenfor en såpass kort frist!:
Men – umiddelbart etter at jeg klikket «send», kom opp: «Denne direktesendingen er avsluttet».
Fair play er dette ikke, (jeg tar høyde for evt. feil fra FB eller urederlige medarbeidere selv) og ber deg derfor ta stilling til mitt spørsmål som etterprøvbart ble sendt inn godt innenfor tidsfristen.
Med vennlig hilsen
Jeanine Horntvedt

 

Så – på min egen FB-side, postet jeg rett etter:
Det går ikke an å kopiere fra Statsministerens side, så jeg skriver av, men uansett er seansen filmet 20.06.2017!:
«Erna Solberg sender direkte nå» – «I kveld svarer jeg på dine spørsmål! – «Folkets spørretime» – 42 minutter siden» var teksten.
Og når man ser på opptaket jeg gjorde, stadestes det at mitt svar følger på akkurat det klokkeslett!:
Men umiddelbart etter at jeg sendte inn mitt svar, kommer opp:
«Sendingen er avsluttet»
https://www.facebook.com/ernasolberg/?fref=ts
Toatal uakseptabelt, og meget, meget bekymringsverdig!
(Jeg postet dette innlegget på egen FB – side kl. 20:53.)

 

 

Mitt spørsmål: Til Erna Solberg: Sosialtjenesten tar hele tilbakebetalingen av skatt fra oss som er avhengig av hjelp derfra – så som supplerende hver mnd. til trygden på grunn av høy husleie som en er alene om og derfor faller under minstenormen pga minstepensjon – samt fratatt bostøtte som politikerene besørget ved å sette nedre grense for å kunne motta denne til ca. en hundrelapp over denne, for minstepensjonister!
Dvs – de kan ikke «ta» skattepengene – («Kattepengene» – som jeg til min store forferdelse oppdaget at jeg hadde satt som heading til min allerede sendte bønn om nåde til Statens innkrevingssentral når jeg dobbeltsjekket… ja nå skal de ta meg på alvor, sann… )
Sos. gjør i stedet kort prosess ved å kutte supplerende støtte tilsvarende de godt og vel 3000 kronene jeg får igjen på skatten neste mnd slik at jeg uansett blir sittende med aller minste flate grunnsats sosialhjelps norm som «vanlig» (og langt under) brorparten av de siste 9 år –
– Lik som de gjorde denne skattefrie måneden!
Jeg fikk ikke beholde det skattefrie beløpet heller – og det forstår jeg ikke!
Aldri noe ekstra.
Er det slik det skal være Solberg, er dette greitt? Eller er det noe jeg har misforstått? :
At jeg som 55 år gammel seniorinnbygger med diabetes, hypertensjon essensiell og en rekke andre fysiske lidelser med flere sykehusinnleggelser for bl.a hjertearytmi kun skal holdes nede på – og i flere måneder under minste flate sosialhjelps norm og aldri få denne forhøyet iht. lovverket?
At jeg adri skal kunne dra nytte av tilbakebetalt skatt eller skattefrie måneder?
Per 2017 er minste grunnsats sos.hjelp jeg mottar på ca. 6738 kroner – og dette skal både jeg og min hund angivelig være tvunget til å overleve på hver mnd. – når kun husleie og strøm er betalt!
Er det ment å være slik, eller kan du være så snill å utdype hva som her synes fullstendig galt?
Jeg ber deg være så snill å lese – i alle fall seks av mine mange poster gjennom ni år, med tapede vitnesbyrd som belyser den ulovlige forvaltningsførselen jeg er tvunget å leve under i tillegg, der fremgår at sosialtjenesten i Bydel St.Hanshaugen har nektet oss – selv nødhjelp over perioder på flere måneder av gangen konsekvent – uten at «hjelpeinstansene» har gjort annet enn å understreke at de ikke ønsker å bistå meg, og ber om din kommentar og råd vedr. dette også.:

 

 

Eldre, syke og funksjonshemmede holdes nede på avlivingssatser. Om politikeres ignorering av indirekte mordforsøk:
http://bit.ly/2rnDD9r
Politi på Nav St.Hanshaugen 11 april 2017
http://bit.ly/2oFnTkq
Nekt av nødhjelp og tilkalling av Politi – skadevolderenes historikk med å effektuere forsettlige lovbrudd.
http://bit.ly/2p4pilp
Sosialtjenesten: Nødhjelp avslås konsekvent – for det ligger i vårt mandat!
http://bit.ly/2qChkfR
Fylkesmannen: Slett hva du har skrevet om oss på nettet, ellers vil du aldri få oppgitt navnet på saksbehandleren din!
http://bit.ly/2nnEIfw
Pasientombudet lyver Pressen huden full:
http://bit.ly/2rSdiEU
Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/1bdbsCq
Jeg blir glad for all hjelp, for jeg er i ferd med å miste livet på grunn av en umenneskelig vedvarende stressbelastning, og et fatalt utilstrekkelig livsopphold.
Tusen takk.
Med vennlig hilsen
Jeanine Horntvedt
Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den juni 20, 2017 av i Nav, Nyheter, Nyheter&Debatt, Politikk, Politikk, Politikk, Samfunn, samfunn med stikkord , , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

juni 2017
M T W T F S S
« May   Jul »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 1 042 andre følgere

