Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Pasientombudet lyver Pressen huden full:


Artikkelen fremhever blant annet: «Pasientombud i Oslo og Akershus, Anne-Lise Kristensen, er skremt over utviklingen over antallet klager på NAVs sosialtjeneste.»:
Sosialkontor til enslig mor: — Gå hjem og let lenger inn i kjøleskapet
http://bit.ly/2sjNoGA
For en skinnhellig kommentar fra øverste verner av graverende lovbrudd – som flere av dem til og med faller under Straffeloven!:
Under, vises imidlertid hva Kristensen selv som øverste leder sitter taus og bifaller, hva angår ulovligheter ved sosialtjenesten Bydel St.Hanshaugen.
Vitnesbyrdene er nedtegnet direkte fra lydopptak, og beviser bortenfor en hver tvil at Ombudet gjør alt for at klager på graverende lovbrudd ikke skal nå ut til allmennheten, og de besørger forsettlig å spenne ben på alvorlig syke borgere i behov av akutt bistand:
Sosial- og eldreombudet i Oslo: Vi vurderer at vi ikke skal hjælpe deg!
Del 2 – Sosial- og eldreombudet i Oslo: Vi vurderer at vi ikke skal hjælpe deg!
Serien i seks deler om overgrepsforetaket som jeg skrev allerede i 2015!:
Helse-, sosial og eldreombudet i Oslo utøver vilkårlighet og forskjellsbehandling
http://bit.ly/1NOb5KH
Deres egentlige instrukser (som og er belyst til fulle i de to førstnevnte poster):
Helse,- sosial- og eldreombudet
http://bit.ly/1GYMzX6

 

Artikkelen: Antallet klager på hjelp og service ved NAV-kontoret på St. Hanshaugen har gått kraftig opp de siste to årene. For Oslo som helhet har klagene gått ned. (uthevet sitat slutt)

 

Og hva Fykesmannen angår:
Fylkesmannen: Slett hva du har skrevet om oss på nettet, ellers vil du aldri få oppgitt navnet på saksbehandleren din!
http://bit.ly/2nnEIfw
Helsetilsynet som har det overordnede faglige tilsyn med virksomhet etter sosialtjenesteloven, og deres raljering vedrørende varsling om indirekte mordforsøk på diabetiker ved å unnlate å besørge økonomisk bistand til livsviktige medisiner:
Statens Helsetilsyn legger lokk på varsling om alarmerende forhold (Nav Sosial)
http://bit.ly/28THamH
HURRII

Jeg er også rystet over at det ikke presiseres i artikkelen alle de absolutter sosionomene har å rette seg etter, men fremstiller den uhørte og ulovlige forvaltningsførselen som om den er en slags «naturkraft» som bare ruller og går og som det vil være spent umulig å stanse!
Til informasjon om hva skadevolderene plikter å forholde seg til iht. til lov, etikk og regelverk samt krav om internkontroll!:
Nav og deres ignorering av den materielle kompetanse, samt raljering vedr. inhabilitet
http://bit.ly/2hVU2SH
Lov- etikk og regelverk som Nav Sosial bryter med flere ganger daglig:
http://bit.ly/2brKL1i
Nav – Kommuner bryter loven bevisst, og lovbruddene er satt i system uten at konsekvenser rammer (Oversikt)
http://bit.ly/1ySVWqh
Kommunenes uansvarlighet
http://bit.ly/2qpi1h5

 

Forsendelsen jeg mottok etter min varsling til sosialsjefen om at jeg ikke mottok lovpålagte økonomiske ytelser, som verken Ombudet, Fylkesmannen eller Sivilombudet har reagert på:
Trusselbrevet fra sosialsjefen ved Nav St.Hanshaugen
http://bit.ly/1mPFVX4
Sosialsjefens seneste meritter, der han til og med stod og løy Politiet rett opp i ansiktet – at jeg, som eldre diabetiker med en rekke andre alvorlige sykdommer ville få nødhjelp dagen etter (de skulle stenge før påske). Den kom aldri!:
Politi på Nav St.Hanshaugen 11 april 2017
http://bit.ly/2oFnTkq
Sosialsjefen villeder Politiet – ingen nødhjelp utbetales! Straffeloven:
http://bit.ly/2ofqo94
Nekt av nødhjelp og tilkalling av Politi – skadevolderenes historikk med å effektuere forsettlige lovbrudd.
http://bit.ly/2p4pilp

 

Og vi må aldri glemme den stakkars damen som satte fyr på seg selv ved dette kontoret!:
Kvinne tente på seg selv på Nav St.Hanshaugen
http://bit.ly/1zCGVXn
Jeg fremhever sterkt:
«Politiske føringer» meg midt i ryggen! Kujoners sutteklut!
http://bit.ly/2hCwBw2
SITAT: Martinsen skulle – i likhet med figuren i art. tidligere omtalt i følgende post:
«Navansatt innrømmer lov- etikk og regelbrudd offentlig, uten å ta ansvar!»
http://bit.ly/2fzKoEa
– ha vært politianmeldt, der hun tilsynelatende tanketomt omfavner Rapporten i stedet for å belyse LOVENS fremme hva gjelder udugeligheters virke og skadevoldning slik hun som sosialarbeider plikter å gjøre som eneste anstendige valg når hun får slippe til i riksdekkende media! (sitat slutt)
Så håper jeg at vi ikke får flere tannløse artikler som denne i fremtiden, men at de som slipper til hos de «godkjente meningsbærere» en gang for alle vil gå i strupen på svineriet slik at det virkelig merkes!
For vi eldre, alvorlig syke og funksjonshemmede vil gå en alt for tidlig død i møte hvis forvaltningspøbelen fortsatt blir providert fri tilgang på å herje vilt slik de nå gjør!

 

Sosionom Nina Egedius presterte faktisk å avlevere følgende makkverk til art. Sitat:
(1) Å holde avstand til brukerne gjør det lettere å gi avslag på hjelp/nødhjelp.
(2) Å ikke være tilgjengelig for brukerne personlig knapt noen gang, er med på ansvarsfraskrivelse og fremmedgjøring (sitat slutt)

Egedius velger altså å agere idiot og kaste blår i øynene på leserene, enda hun er godt kjent med det følgende, som utgjør selve basalviten for embetet;
Nekt av nødhjelp er ulovlig, og i posten under er samlet lovverk som stadfester dette, vedr.:
(1) Sosialtjenesten: Nødhjelp avslås konsekvent – for det ligger i vårt mandat!
http://bit.ly/2qChkfR
(2) Abc-nyheter 28.04.2017: NAV skaper mer sinne enn forståelse
Når NAV digitaliserer tjenestene sine i stadig større grad, skyver de samtidig vekk kjernegruppen sin – de mest sårbare i samfunnet.
Det kan være lovstridig (sitat slutt)
Og selvsagt er det lovstridig!:
Fylkesmannen i Hordaland: Dei som søkjer om sosialhjelp har krav på å få snakke med Nav. Publisert 11.09.2015
Fylkesmannen har nokre gonger høyrt at sosialhjelpssøkjarar ikkje har fått snakke om saka si med ein saksbehandlar på Nav.
Det skal mykje til før Nav kan nekte!
Forvaltningslova har ein eigen paragraf om at dei som har ei sak hjå offentlege instansar til vanleg skal få snakke med ein tilsett ved det forvaltningsorganet som behandlar saka.
Forvaltningsorganet kan likevel nekte ein slik samtale dersom forsvarleg utføring av tenesta ikkje tillét at samtalen vert gjennomført, eller når vedkomande ikkje har sakleg grunn for ein slik samtale, sjå forvaltningslova paragraf 11 d (…)
Nav-kontoret har plikt til å hjelpe dei som treng hjelp til å søkje om tenester. Dette omfattar å identifisere hjelpebehov og å peike på omstende som kan ha særleg innverknad for resultatet i det konkrete tilfelle. Nav-kontoret har dessutan plikt til å skrive ned munnlege søknader.
Også dei som klarar seg godt skriftleg har til vanleg krav på å få snakke med ein tilsett på Nav-kontoret om saka si. Dersom dei føler behov for ein slik samtale.
http://bit.ly/2hPb4BU

 

 

Så – slik driver de på og forsøker villede, omdefinere og bagatellisere hva angår de sentrale rettigheter vi forvaltningsrammede borgere har, for å nære egen svinske agenda – løgnerene, hyklerene og manipulatorene i sosialtjenesten!
Egedius klarte da også fint å spenne ben på seg selv ytterligere med følgende passiv-aggressive kommentar som hun etterhvert bidro med, der hun både feiget ut med bortforklaring som ingen fornuft inngav, og langet ut et dårlig skjult sleivspark til meg vedr. økonomi:
Nina Egedius:
Jeanine Horntvedt forsto jo IKKE at det jeg skrev om fremmedgjøring og utilgjengelighet var grov ironi!
Ikke rart du får folk i mot deg med den ekstremt negative språkbruken!
INGEN brukere/klienter er tjent med et system, hvor man blir behandlet med nedlatenhet, arroganse, og at man ber klienter om å lete etter mat lenger inn i kjøleskapet.
Å leve på sosialhjelp er ikke ment å vare over lang tid.
Det er ment som en hjelp for å overkomme en vanskelig situasjon, slik at man kan bli selvhjulpen på sikt.
Men det finnes klienter som til stadighet søker nødhjelp, som aldri greier å styre egen økonomi.
Men jeg er glad jeg ikke lenger jobber på nåværende NAV (sitat slutt)
Så – jeg får avgi mitt svar her inne, for hvis jeg poster det på nettsiden vil jeg bli slettet (gjør et forsøk likevel):
Dra til helvete, Egedius. Din avgang var uansett ikke et tap for landets borgere – heller en velsignelse slik jeg ser det!
Og jeg legger til: Det er overhodet ikke betryggende at sosialtjenesten setter mennesker som hører under psykiatrien til å håndtere saker som vedrører borgerenes beste! Om Egedius:
Noblad 25.05.2011: Kafe X åpnet dørene
«Kafe X er et tilbud til voksne mennesker som av ulike grunner har hatt eller har kontakt med psykiatrien. I lokalene i Oppsal samfunnshus kan de møte andre i samme situasjon og få økt livskvalitet gjennom sosialt samvær og ulike aktiviteter.»
http://bit.ly/2qDPdwY
Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/1bdbsCq
Advertisements

Legg igjen en kommentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

mai 2017
M T W T F S S
« Apr   Jun »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 1 042 andre følgere

%d bloggers like this: