Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Sosionomene: «Vi anbefaler at du skaffer deg en hjelpeverge»!


«For det første, så skal det jo på en måte litt til å få oppnevnt en verge. Du skal ha et BEHOV for det, og så skal du som oftest hvis du kan – ønske det selv.
Og så skal du ha en DIAGNOSE! – som tilsier at du skal ha behov for det! Sånn at det er ikke sånn at alle som ØNSKER verge får det!»
Sitat slutt fra lydopptaket Ola Nordmann gjorde med Katrine Fredwall – Stipendiat – Institutt for privatrett. Publisert på FB 21.03.2017.
Mitt svar: Tusen hjertelig takk, Ola Nordmann for denne opplysningen som jeg trengte så sårt til akkurat nå! :
«HJELPEVERGE»!
Overgriperene Line Tunsve & Randi Trøeng ved Nav St.Hanshaugen sosial, har ved flere anledninger beordret meg til å anskaffe meg «hjelpeverge» (økonomisk) etter å ha utarmet meg totalt på alle områder. Nærmere forklaring i postene:
Ledelsen ved Nav St.Hanshaugen er vår tids nazister Utdrag:
Samtidig, i en annen konvolutt, lå der avslag på min overklaging av de uforsvarlig lave satsene, der jeg stod fullstendig uten mat og penger hele 10 dager før pensjonen kom fordi det reduserte livsoppholdet som Tunsve – fullstendig uten begrunnelse hadde utdelt meg, ikke gikk an å leve på.
Etter i hele tre måneder å ha holdt meg 1018,- kroner UNDER MINSTE GRUNNSATS FOR SOSIALHJELP ulovlig hver mnd, samt avspist meg med først kr. 3100 i ca. 20 dager i skiftet juli/august og så ca. kr. 3600 i 21 dager en tid etter – som jo ligger langt under det reduserte beløpet igjen, presterer Tunsve atter å nedtegne løgner samt ufattelige provokasjoner i protokoll.
Legeerklæringene dras inn kun i kontekst for å ramme meg, og med strategisk ufarliggjøring av budskapet.
Avslaget er ugudelig infamt, og jeg skal ikke male ut hvilke bilder som i dag gikk gjennom mitt hode etter gjennomlesning (hva jeg hadde gjort med Tunsve hadde jeg hatt henne foran meg akkurat da) fordi det kan få enkelte lesere til å spy!
Utdrag sitat:
Vudering etter § 19: Sosialtjenesten finner det bekymringsfullt at du står uten mat når du henviser til flere legeerklæringer som opplyser hvor viktig det er for deg å ha et stabilt kosthold med hensyn til din helsesituasjon.
(SOM OM IKKE DET VAR NOK, SÅ KOMMER DEN UFATTELIG SADISTISKE OG GRENSESPRENGENDE URIMELIGE PUNCHLINEN):
Av den grunn anbefaler vi deg å ta kontakt med din advokat for å se på muligheter til å opprette en hjelpeverge som kan forvalte din inntekt slik at du har midler til mat gjennom hele måneden (sitat slutt)
https://sommer17.wordpress.com/2016/09/05/ledelsen-ved-nav-st-hanshaugen-er-var-tids-nazister/

 

 

HER ER IMIDLERTID DET KORREKTE SITATET (utdrag) FRA DEN ENE LEGEERKLÆRINGEN (flere leger har understreket det samme) AV 13.06.2014:
«Dibetes kan raskt utvikle seg livstruende dersom den ikke behandles, enten ved manglende medisinering eller feil kosthold grunnet pengemangel (…) Det presiseres at manglende medisinering av diabetikere kan være livstruende, og det oppfordres derfor kraftig til at det finnes en løsning på hennes pengemangel, som vil være helsemessig forsvarlig»!
Sitat fra annen legeerklæring av 02.06.2016:
Diabetes krever stail medisinering og kosthold rikt på grønnsaker, magert kjøtt og fisk, et kosthold som faller dyrere enn mer usunt kosthold som kan tolereres dersom man ikke lider av diabetes.
Diabetes kan utvikle seg livstruende dersom den ikke behandles tilfredsstillende med (…) rett kosthold!
Horntvedt har i 7 år levd på minste sosialhjels norm uten ekstra tilskudd til kost.
Det er fullstendig uakseptabelt, og jeg vil tro det strider mot lovens regelverk vedrørende sosialhjelp.
Det er nødvendig av hensyn til hennes helse at hun innvilges supplerende sosialhjelp! (sitat slutt)

 

Ignorert, raljert med og omdefinert på det mest avskyelige, med vitende, vilje og et absolutt forsett etter at Tunsve & Trøeng i tillegg hadde avslått å hjelpe meg med ekstra økonomisk støtte grunnet store veterinærutgifter for min lille hund som plutselig startet å hyle fra toppen av lungene sine i samme periode, så der var ingen penger fysisk tilgjengelig, mine hender var bundet og det var ingen vei ut!:
Line Tunsve ved sosialtjenesten iverksatte den endelige dødsdommen for meg i juni 2016:
http://bit.ly/2bBsNFo
Men i sitt fagforeningsbeskyttede kollegiat underordnet sjefen som ikke holder orden i eget hus, kan Tunsve & Trøeng agere forurettet så mye de bare lyster, og med infantil represalietrang leker de herskere og ødelegger liv ustraffet.
De livsfarlige narsissistene projiserer hele fataliteten over på meg selv om jeg overhodet ikke har en psykisk DIAGNOSE og det spektakulære avviket må knyttes opp mot sakens hele og fulle kontekst!
For sakens faktiske forhold er at jeg har vært totalt hjelpeløs, prisgitt undermålere og sadister i forvaltningen som frydefullt har pulverisert legerklæringer og i stedet fremhevet «hjelpeverge» selv om en påkrevd diagnose for sådant ikke foreligger, alt mens de har nektet meg basale livsnødvendigheter under vissheten om at min totale livssituasjon således ville være totalt fastlåst, ingen reelle muligheter for løsninger ville være meg tilgjengelige, og utpiningen på livsopphold langt under minste lovpålagte grunnsats – livstruende samtidig som min elskede lille venn stod i fare for å dø!
Avviket hører altså ikke «bare» under vilkårlighet og galskap, det er også diskriminering, for hvis jeg hadde vært psykisk utviklingshemmet og sadistene hadde forsøkt å pine meg ihjel slik de har gjort og deretter kroet seg med samme heslige punchline, så hadde straffen blitt monumental. Da hadde Pressen hatt en Field Day, og Advokater hadde dukket opp fra hver eneste busk.
Les posten knyttet til denne:
Samrøret mellom sosialtjenesten og Fylkesmannen bevist en gang for alle:
«Det er jo godt kjent at «Sigurd» avskyr deg og gjør alt han kan for å ødelegge, det har vært et stort samtaleemne mellom flere ansatte her i bydelen leeeenge , og du kan tro at diskusjonene har gått hett for seg!»
Avsløringen som slett ikke kom som en bombe siden «Sigurd» og hans ditto forvalningskriminelle medarbeidere har forsøkt å ta mitt liv gjennom drøye tre år (Line Tunsve & Randi Trøeng) ved å nekte meg tilstrekkelig lovpålagt livsopphold og utpine meg på nødhjelpssatser i månedsvis, ble gitt meg fra dypt indignert ansatt i Oslo Kommune med vitne til stede.

 

 

Fylkesmannen anser ikke forpliktende lydopptak som relevant! – Elaine Ånstad, jurist ved Helseavdelingen hos Fylkesmannen i Oslo slengte på røret til meg (tapet samtale)
Helt som forventet, har sjefene opprettholdt sin ulovlige sanksjon om å ikke oppgi navnet på saksbehandleren hos dem som vitterlig behandler mine sosialklager, fordi jeg ikke har etterkommet deres krav om å slette mine vitnesbyrd om tidligere begåtte lovbrudd fra deres ansatte på blogg!
http://bit.ly/2yHYpW8
Den åpenlyse dekkoperasjonen fra Direktøren i Statens Helsetilsyn
Uhørt av Andresen! For en gigantisk avledningsmanøvre!
Byråden skyver sitt udiskutable ansvar over på Fylkesmannen. Rettssikkerheten for innbyggerne har derfor i mange år vært ikke-eksisterende!
http://bit.ly/2x8X7Dl
Sosialtjenestens Field Day
http://bit.ly/2vIItSx
VARSLINGSosialtjenesten: Slett all negativ omtale av Nav og andre samarbeidspartnere på nettet umiddelbart!
Når den menneskelige lovgivning avviker fra fornuften blir den ond. Den mister sin karakter av lov og blir snarere en form for vold. Del 2.
Jeg håper at jeg vil klare å avstedkomme endringer med min 9 årige avhandling som innbefatter tapede vitnesbyrd om en personforfølgelse og rovdrift av det helt groteske – der to forurettede sosialtjenester med dypt gjengjeldelsesbehov gjennom hele denne perioden og med full determinasjon, har gått inn for å ta livet til eldre, diabetessyk funksjonshemmet borger ved å holde lovpålagt skjønn og tilstrekkelige øk. ytelser på «ikke eksisterende» – etter min varsling.
Før jeg flyttet hjem igjen her jeg bor nå i bydel St.Hanshaugen, hørte jeg under Nav Nordstrand, og derfra fant jeg igjen en journalnedtegnelse som i grunn sier det meste, og som må ses i rett kontekst – sammen med trusselbrevet jeg mottok fra sosialsjef Sigurd Røeggen i 2014 (sitat):
Saksbehandler Anette Jørve – Utdrag fra vedtak s. 2 – 10.05.2013:
«Sosialtjenesten vil også påpeke at Horntvedt selv legger ut opplysninger om sin sosialsak/trygdesak på sin blogg som er åpen for alle å se på nett. Dette har imidlertid ikke noe med sosialtjenestens taushetsplikt å gjøre, men belyser noe av det vanskelige samarbeidet i forhold til hennes sosialsak».
Les: Sosialsjefens trusselbrev – spesifisering:
http://bit.ly/2gZ07hv
Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/1bdbsCq
2 comments on “Sosionomene: «Vi anbefaler at du skaffer deg en hjelpeverge»!

  1. Trollat
    mars 29, 2017

    Okai Jaanines Helt enig me dæ. Hvem f.. kan jeg hendvende mæ til…..? kan æ sende din blogg til advokaten min?????? Noen advokater må jo kunne mere paragrafer enn det dæm henviser til. Æ skjønner ikke en dritt. Paragraf 18″»» paragraf 19,,. ett eller anna paragraf.. offer er det et helvte å væra så svak.. hmm. la den sterkeste overleve Mvh Svein

    ons. 29. mar. 2017 kl. 17.44 skrev Jeanines Blogg. Når offentlig sektor

  2. Jeanine
    mars 30, 2017

    Ja takk, send i vei, og del gjerne med alle.

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den mars 29, 2017 av i maktmisbruk, Nav, Nyheter, Nyheter&Debatt, offentlige kontor, Politikk, Politikk, Politikk, Samfunn med stikkord , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

mars 2017
M T W T F S S
« Jan   Apr »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 1 042 andre følgere

