Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Del 2 – Sosial- og eldreombudet i Oslo: Vi vurderer at vi ikke skal hjælpe deg!


 

Christine Tolås – teamleder for sosialgruppa ved sosialombudet ringer meg 07.12.2016 og påstår at min egentlige saksbehandler der er opptatt – derfor tar hun kontakt. Jeg sendte Ombudet mail med sammendrag av hele hendelsesforløpet natt til den dagen, så Tolås satt med opplysningene rett foran seg (Dette er 1. av 2 ganger hun ringer, det andre opptaket ble gitt ut i går på bloggen – se nederst)
Jeg hadde vanskelig for å snakke, for det var da bare vel 20 minutter siden jeg la på røret med seksjonsleder Randi Trøeng ved Nav St.Hanshaugen sosial (1. lydopptak av 2) – som i stedet for de egentlige saksbehandlere jeg skulle ha snakket med der, hadde oppnevnt seg selv til primærkontakt og harselert med meg på det mest uanstendige (hun har tidligere behandlet – og avslått min søknad med krav om å få bytte til et settekontor på bakgrunn av det mangeårige maktmisbruket både hun, min saksbehandler Line Tunsve og sosialleder Sigurd Røeggen har utsatt meg for – enda dette er et åpenbart brudd på habilitetsreglene)
(Første lydopptak med Trøeng er gjengitt her, hvor bakgrunnen for hele denne saken også er vist):
Seksjonssjef Randi Trøeng (Nav sosial) utøver fremdeles forsettlig psykisk vold og setter liv og helse i fare
http://bit.ly/2hgspje
2. lydopptak med Trøeng: Systematiske gjengjeldelser ved varsling fra ledelsen ved Nav St.Hanshaugen sosialtjeneste.
http://bit.ly/2guzlfW
Tolås hører at jeg nesten ikke klarer å prate fordi jeg gråter så fælt, og sier:
T: Er det utfordringer knytta til Nav Sosialtjenesten?
Jeg: Absolutt.

 

 

Så gjengir jeg for Tolås noe av telefonsamtalen med Trøeng, og fremhever at Trøeng & Co meget vel er inneforstått med at jeg (54) i sommer ble hentet av Ambulanse med blålys og kjørt til sykehuset med hjertearytmi, og at jeg har svært høyt blodtrykk.
Jeg forteller at Tøeng flere ganger registrerte at jeg ble svært opprørt av hennes standhaftige provokasjoner der hun uavlatelig repeterte feilinformasjon som jeg hele tiden forsøkte å rette opp – fullstendig uten gehør, og erklærte at hun angivelig ei heller hadde lest min nødhjelpssøknad av 28.11.2016 (men valgte å avslå den allikevel på bakgrunn av kun DOKUMENTASJONEN jeg i tillegg innleverte ved kontoret fire dager etter – den 2/12 fordi jeg var syk på søketidspunktet – ved konsekvent å raljere om at  DENNE var selve SØKNADEN!)  – der jeg i detalj hadde nedtegnet den informasjon som hennes makker Line Tunsve hele 8 dager etter (6/12) valgte å late som om hun ikke hadde registrert, i en forvaltningsmelding som hun først da ønsket å kreste ut av seg der hun etterlyste de selvsamme opplysninger jeg allerede hadde providert henne i nødhjelpssøknaden av 28/11 som jeg sendte henne over mail (elektronisk sporbart).
Dette, som ledd i en utmattelsestaktikk der hun hadde valgt å underslå selve nødhjelpssøknaden  (lik som Trøeng) – hvilket jo var en forutsetning for at de begge kunne effektuere deres utilbørlige hardkjør og samarbeide om å holde bedrageriet og underslaget av dokumentet ved like!

 

(Verbal, mental and emotional abuse – Denne bloggen med lydopptakene er mitt sikkerhetsnett).
Tunsve hadde altså på sin PC og på sitt bord (Nav skriver ut alle søknader og setter dem i perm) min nødhjelpssøknad av 28.11.2016, ventet hele åtte dager med å jævles med meg i utsendelsen av den svært provoserende forvalningsmeldingen av 6/12 som tydelig bekrefter at dokumentet var underslått, gikk så ut i ferie/sykdom – angivelig uten å delegere denne min hastesøknad videre til en eneste sjel ved kontoret, og merket seg først tilbake 13 desember!
Trøeng påstod i begge samtalene hun tok til meg – både 7 og 8/12 at hun overhodet ikke hadde lest nødhjelpssøknaden siden hun bl.a angivelig «ikke hadde adgang til å gå inn å hente denne ut fra Tunsves PC» –  men valgte å underslå søknaden likevel – som hun steilt harselerte med at uansett var av 2/12!
En kunne tro at skadevolderene hadde et internt veddemål gående om at de ville kunne klare å ta livet av meg før utgangen av år 2016.

 

 

Alt det overnevnte supplerer jeg Tolås med, og minner om at jeg natt til i dag også hadde lagt inn linker i min varsling til poster som underbygger at den ulovlige forvaltningsførselen som jeg i over tre år har erfart fra personell ved dette kontoret er dyptgripende og gjennomgående, og konkluderer:
«Det her er ikke noe unntak, dette er regelen»!
Jeg sier at jeg kommer til å ha det slik resten av livet, og at jeg derfor ikke ser noen grunn til å leve mer.
Tolås undersøker da litt rundt trygdeytelsene mine – «Har du supplerende sosialhjelp»?
Jeg forklarer at min saksbehandler Tunsve tilsto meg ekstra sosialhjelp i et vedtak pålydende kr. 1015,- per måned sist høst slik at jeg kom meg opp på minste sosialhjelps norm etter at husleien her jeg bor steg med kr. 4000,-fra juni måned 2015 – men at hun aldri utbetalte meg noe som helst siden hun samtidig stilte urimelige vilkår til ytelsen som jeg menneskelig mulig ikke var i stand til å oppfylle (hun oppfordret meg til å bryte en kontrakt med katastrofale følger) – og at jeg således i flere måneder ble liggende en drøy tusenlapp UNDER minste sosialhjelpsnorm.
MERK: Hele hendelsesforløpet som jeg  altså forklarte inngående for Tolås, står å lese i posten:
Line Tunsve ved sosialtjenesten iverksatte den endelige dødsdommen for meg i juni 2016:
http://bit.ly/2bBsNFo

 

ACOWARDD

Tolås konstaterte så at Tunsve nå hadde sendt meg en forvaltningsmelding der hun ba om dokumentasjon (alt rundt dette hadde jeg jo forklart Tolås tidligere i denne samtalen, men var så ødelagt at jeg repeterte det hele en gang til på autopilot)
DA SLO TOLÅS VIRKELIG TIL:
«Og hva er det du ønsker at VI skal hjelpe deg med»?!
Jeg er totalt utmattet, men understreker atter det fullstendig åpenbare at jeg – som diabetiker, ikke har hatt mat og penger på niende dagen og er alvorlig syk:
– Som du ser (jeg refererer til søknaden min av 28/11 som hun har foran seg), så har de fjernet bostøtten min på 4000 kroner uten grunn – jeg har vært uten bostøtte i to måneder – jeg står fullstendig på bar bakke, og noe må gjøres når jeg blir møtt med slik harselering fra Sosialtjenesten (jeg fremhever igjen Tunsve sin falske nedtegnelse i protokoll og dokumentunderslag av min nødhjelpssøknad av 28/11).
Men Tolås var fremdeles overhodet ikke interessert.
Hun avfeide det hele og fremhevet kun at de ikke hadde noen myndighet overfor sosialtjenesten, men at hun ville «snakke med de andre» og ringe meg opp dagen etter enda hun ikke trodde at dette var en sak for dem! (???)!
Tolås ringte meg opp igjen først to dager etter – den 9/12 etter at jeg flere ganger hadde forsøkt å ta kontakt, og den utrolige samtalen gikk slik:

 

 

Sosial- og eldreombudet i Oslo: Vi vurderer at vi ikke skal hjælpe deg!

http://bit.ly/2gU0GEr
Les også gjerne posten:
Navansatt innrømmer lov- etikk og regelbrudd offentlig, uten å ta ansvar!
http://bit.ly/2fzKoEa
LISTEN OVER ALLE BLOGGPOSTER
http://bit.ly/hwKs7V
Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den desember 14, 2016 av i Nav, Nyheter, Nyheter&Debatt, Politikk, Politikk, Samfunn, samfunn, sosialhjelp, sosialkriminalitet, ukultur med stikkord , , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

desember 2016
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 979 andre følgere

