Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Tomfyllet Kjersti Monland – Ytelsesdirektør i Nav


ABAMOON

Les også posten ifbm. denne: Navansatt innrømmer lov- etikk og regelbrudd offentlig, uten å ta ansvar!
http://bit.ly/2fzKoEa
25.05.2012- Rapport: Nav bruker avhørsmetoder for å avsløre juks
«I rapporten står det at Nav bruker Facebook og at organet kan ringe naboer, arbeidsgiver eller andre for å avsløre om folk tusker til seg penger i forbindelse med stønader til enslige forsørgere og sykepenger (…)
Folk må være trygge på at vi forvalter personopplysningene på en god måte, og det kommer vi til å svare Datatilsynet.
Vi har faste rammer for kontrollarbeidet, utfører det på en trygg måte, og forholder oss til de gjeldende lover og regler, sier Kjersti Monland, direktør for spesialenhetslinjen i Arbeids- og velferdsdirektoratet.
Hun mener at Facebook-bruk og oppringning av naboer er innen lovverket.»
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/05/25/152156/rapport-nav-bruker-avhorsmetoder-avslore-juks
«FORHOLDER OSS TIL DE GJELDENDE LOVER OG REGLER» – Monland!?
Etaten ble regelrett SLAKTET, og dere fikk et eksplisitt pålegg fra Datatilsynet om å rydde opp i alle deres lovstridige operasjoner for flere år siden!
Men rettet du/dere etter det? Nei! Les:
Nav snoker på deg
http://bit.ly/2hSJR1g

 

 

Her er hva du avspiste Datatilsynet med i 2012 – du kan jo ikke være riktig vel bevart!:
Aftenposten 24.05.2012 – Datatilsynet med sterk kritikk av Nav i ny rapport
Direktør for NAVs spesialenheter, Kjersti Monland, forteller at de nettopp har fått Datatilsynets rapport, og at de vil komme med et tilsvar innen fristen på tre uker (…):
«Vi mener vi har grunnlag i lovbestemmelsene til å innhente informasjon og unnlate varsling»!
Videre fra art: I NAV oppfordres det til å være kreativ innenfor de interne hjemlene og retningslinjene de har. Det betyr at du kan ringe rundt og holde på i omgangskretsen (…) Barnehage og venner vet at du er i NAVs søkelys, men du vet ikke om det selv (…)
Det (står) i et eget dokument fra Nav at saksbehandlere aktivt skal holde tilbake informasjon de har funnet om en mistenkt, slik at de kan konfrontere vedkommende med det i et slikt møte (…) men det mener Datatilsynet ikke holder (…)
Vi kommer ikke unna et regelverk som er mer presist enn det som er i dag, og det er problematisk at det er veldig vanskelig å vite om de avgjørelsene Nav gjør er riktige.
Lovverket er veldig omfattende, og det er nærmest en blankofullmakt Nav får, sier Thon (direktør i Datatilsynet)
Tilsynet mener også at det er uheldig at det er lagt opp til den enkelte saksbehandlers skjønn å vurdere om det er mistanke og nødvendig å hente inn opplysninger.
http://www.aftenposten.no/norge/Datatilsynet-med-sterk-kritikk-av-Nav-i-ny-rapport-155041b.html

 

 

25.11.2016 kjører den forvaltningskriminelle svadaføreren Monland på i kjent stil med famøse floskler overfor Aftenposten:
Ingen er tjent med dårlig saksbehandling
NAV-leder svarer på kritikken fra NAV-ansatt.
http://bit.ly/2fOHZ7a
Men nei det gjorde hun slett ikke!
Det var det imidlertid jeg og en hel rekke andre som gjorde, og som slo Monlands påstander som – «Vi (vet) at de aller, aller fleste av våre medarbeidere setter sin stolthet i å levere gode vedtak og betjene henvendelsene vi får på en profesjonell måte!» spent ihjel!
For å prestere å utgyte et slikt såpekok, skulle man jo faen ikke tro at Monland hadde lest kronikken en gang, men skremmende nok – det er rimelig å gå ut fra at hun har, samtidig som hun selvsagt er på det rene med hvilken feig, korrupt og innavlet gjeng hun utgjør en del av og de mange groteske og ustraffede forbrytelser Navansatte har begått overfor bistandstrengende borgere i så godt som et helt decennium!:
Jeg underbygger påstanden med et lite utdrag fra den prisvinnende varsleren Heidi Follett –  Dumskapens system:
«Logring og smisking er en del av blodomløpet. Eliteklikkens lever i sin egen bisarre verden og rekrutterer hverandre til stadig nye stillinger. Det stilles ingen spørsmål ved den overbetalte toppledelsens evne til å forvalte sitt samfunnsansvar.»
http://bit.ly/2cEKzeM

 

aidi

Monland bagatelliserte og tåkela rystende realiteter over en lav sko som sedvanen er, når fokuset blir plagsomt for en kriminell etat som slett ikke har annen ballast å skilte med enn nedbrytende fjas og tull – høytidelig presentert av maktens sørgelige posører:
Monland: «Hvis en dagpengemottager må bruke tid på å klage på et vedtak eller søke på nytt fordi vi ikke har gjort jobben vår, slik det beskrives i innlegget, så gir ikke dette god statistikk» (sitat slutt)
Løgn! Selvsagt oppnås det således «god statistikk»!
For bistandstrengende mennesker orker i mange tilfeller ikke å klage på at deres klage ikke blir tatt alvorlig.
Denne «misforstås», responsen omhandler helt andre forhold enn fakta i saken, eller den blir ignorert.
Står man allikevel fast ved sine innsigelser og forsøker gå i dialog, møter man veggen med flere hersketeknikker presentert underveis fra urederlige ansatte med subjektivt skjønn som favner alt fra svært varierende til ikke- eksisterende etiske og moralske begreper samt totalt fravær av sunn fornuft.
De eliminerer «problemet» effektivt ved helt å unnlate å svare på eller trenere, manipulere og feilbehandle klager til etaten slik at den som klager gir opp underveis i prosessen!
Dette er er etatens «standard prosedyre»!
Men Monland skulle ikke få dø i synden.
Mine svar til kronikken:
Navansatt innrømmer lov- etikk og regelbrudd offentlig, uten å ta ansvar! (utdrag):
Her avsløres en absolutt lydighet overfor abnormiteter og åpenlyse forbrytelser i offentlig tjeneste, som utro og integritetsløse tjenere utfører med vitende, vilje og et absolutt forsett – slik dette lavmåls nivået fordrer (…)
http://bit.ly/2fzKoEa

 

Trondheim 20150527; Landsstyremøtet i

Gisle Roksund, fastlege 03.03.2015 i Varden avis – Navs måløye:
Sjansen er stor for at Nav Forvaltning avslår søknaden om uførepensjon, med den følge at kvinnen kanskje må leve på «sosialen».
Dette er uverdig. Det er uverdig at mål- og resultatstyringen i vår Nasjonale Arbeids- og Velferdsetat og «tiltaksarrangørene» fører til at de dårligste ikke blir anstendig vurdert og gis muligheter til uførepensjon slik trygdelovgivningen forutsetter.
Og det blir meningsløst at «tiltaksarrangørene» kan bedre sine «resultater» ved å gi fortrinn til de friskeste og la de dårligste seile sin egen sjø (…)
Slik kan man gi inntrykk av at Nav og apparatet rundt gjør en bedre jobb enn de egentlig gjør.
Takk til de ansatte som åpnet øynene mine for dette.
http://bit.ly/2gRXvwD

 

 

Roksund i Dagensmedisin.no 18.05.2015 – Bedrag eller selvbedrag?:
Etter at jeg i mars skrev om min bekymring for dette i Varden, under tittelen «NAVs måløye», kunne vår fylkesdirektør i Nav, i en radiodebatt, opplyse at hovedansvaret til Nav er å få folk i arbeid.
Dette til tross for at det vitterlig er slik at Nav forvalter hele trygdelovgivningen med de rettigheter og krav på anstendig saksbehandling dette gir alle i fedrelandet (…)
Når vi tar hensyn til den høye arbeidsdeltakelsen i landet vårt, er det ikke noe å si på verken sykefravær eller antallet uføretrygdede, eller folks arbeidsvilje – for å bruke et slikt ord.
Derfor grenser det til mobbing av både arbeidstakere og sykmeldere når Nav og politikere til stadighet maser på at folk for enhver pris må tilbake i arbeidet, og at vi har for høyt fravær.
Det er og blir komplett uforståelig at en mastodont som Nav skal bestå.
At de største og mest prangende bygningene rundt i landet – i min kommune må det være bygget etter modell av et tempel eller Pantheon – skal huses av denne monsteretaten, gir et underlig signal.
I et land med én av klodens høyeste yrkesdeltakelse skal den største etaten under et heftig målstyringsregime ha som hovedmål å piske enda flere ut til arbeid i et marked som egentlig ikke ønsker dem (…)
http://bit.ly/2c5ntL7

 

H-A.no 11.06.2015:  Stange-kvinne fra helt ukjent til makt-topp
I MAKTELITEN: Kjersti Monland, nylig omtalt som småbrukerkjerring i HA, er rangert som landets 18. mektigste kvinne. FOTO: Christian E. Bergheim
http://bit.ly/2grOUUh
Monland rir igjen:
Magasinet Velferd 15.09.2016 – Ny forskningsrapport: Nav gir avslag på sviktende grunnlag
Nav avslår søknader uten at sakene er skikkelig utredet. Å fatte avslag på mangelfullt grunnlag er etablert praksis i deler av Nav, viser forskningsrapport.
For å få fortgang i saker opplever saksbehandlere det som mer effektivt å gi avslag enn å innhente opplysninger som kan ha betydning i en sak.
– Vi tar funnene i rapporten alvorlig, sier Navs ytelsesdirektør Kjersti Monland.
http://bit.ly/2ccg6FN
ITromsø 10.04.2015 – Ny Nav-sjef: – Vi har et utviklingspotensial
Vi skal levere de tjenestene og ytelsene brukerne trenger, sa Monland til NTB fredag.
Hun svarte «ja» på spørsmål om hun mener at Nav gjør en god jobb, men innrømmet samtidig følgende:
– Vi har et utviklingspotensial, og det er for mange brukere som ikke har en god opplevelse med Nav. Det skal vi jobbe intenst for å utbedre.
http://bit.ly/2gF1mxR

 

 

carescare

Til slutt – som en liten kuriositet:
Nettavisen 17.11.2016 – For å gjøre det enklere for brukerne skal framtidens Nav skal i mye større grad oppsøke dem hjemme eller ute på arbeidsplassene, varsler arbeidsminister Anniken Hauglie (H).
http://bit.ly/2fABEgP
«Politiske føringer» meg midt i ryggen! Kujoners sutteklut!
http://bit.ly/2hCwBw2
Grunnloven og menneskerettighetene
Nav og deres ignorering av den materielle kompetanse, samt raljering vedr. inhabilitet
Listen over alle bloggposter
http://bit.ly/1bdbsCq
Advertisements

2 comments on “Tomfyllet Kjersti Monland – Ytelsesdirektør i Nav

  1. Bente Støa
    november 30, 2016

    Først prøvde jeg igjen å dele dette på Facebook, og kunne ikke. så ville jeg skrive over linjen, og hele innlegget forsvant. Jeg måtte sette på Oppdateringer for å få frem de 2 siste innleggene dine. dette syns jeg var et godt innlegg. nav har lov til å gå inn på alle sine klienter, altså alle med trygd. Det ble funnet ut av flere Nav-ansatte misbrukte dette til å sjekke naboene sine, vennene og kjendiser. Bente Støa

    30. november 2016 kl. 03.47 skrev Jeanines Blogg. Når offentlig sektor

  2. Jeanine
    desember 1, 2016

    Takk for svar 🙂

Legg igjen en kommentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Informasjon

Dette innlegget ble postet den november 30, 2016 av i Nav, Nyheter, Nyheter&Debatt, Politikk, Politikk, Politikk, Samfunn med stikkord , , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

november 2016
M T W T F S S
« Sep   Dec »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 1 042 andre følgere

%d bloggers like this: