Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Huseieren min kjenner politianmeldt saksbehandler


Del 2 – Åse Mette Sanden – Gårdeieren fra helvete
http://bit.ly/2cqWBpB
Frastøtende terrorisering over telefon fra gårdeier Åse Mette Sanden (bildet) som gikk langt ut over sin myndighet og ringte meg i dag 06.09.2016 kl. 10:55, med overhøvling om at jeg ikke hadde betalt leien for september – fem dager etter at den skulle ha vært betalt, og freser til meg at nå vil hun kaste meg ut øyeblikkelig!!:
«Jeg har myndighet jeg, til å kaste deg ut på dagen siden du ikke betaler husleien din – du må ut i løpet av 14 dager! Min myndighet er at jeg kan kaste ut deg på dagen, og det vil jeg gjøre nå!»
(Jeg innskyter fra Altinn): Purring og inkasso
Dersom kunden ikke betaler en faktura innen fastsatt frist, kan man sende en purring eller et inkassovarsel (…)
Samtidig er det greit å vite kundens rettigheter i forbindelse med purringer.
Purring kan sendes etter at opprinnelig faktura har forfalt til betaling.
Dersom man skal kreve purregebyr, må man imidlertid vente 14 dager etter opprinnelig forfall før purring sendes. Purringen må da sendes skriftlig, og ha en betalingsfrist på minst 14 dager. 
http://bit.ly/1ArAZ4q
– Jeg minner Sanden på klausulen i den nye 3-års kontrakten vi tegnet i mai d.å som sier at jeg binder meg til å bo her minst 15 måneder frem i denne tiden, og spør henne om det vil få følger for meg – om hun kaster meg ut nå – vil jeg da stå ansvarlig for å betale alle de resterende leiene frem til august 2017?
Sanden: Vet du hva – jeg er ikke interessert i å gi deg noe informasjon!
Jeg har langt tidligere informert Sanden skriftlig om over mail at jeg ikke ønsker en eneste telefon til fra henne, siden hun i fjor hadde vært her for å besiktige badet som gården pusset opp (de skulle ta alle badene) og trakasserte meg på det mest uanstendige, samt ventet meg ut i ca. 30 sekunder når jeg falt ned i en stol og hev etter pusten – det var like før jeg fikk et hjerteattakk.
Ingen spørsmål om jeg trengte vann, om det gikk bra, om det var noe hun kunne gjøre, mens hun stod lent inn til karmen i stuen med korslagte armer og bivånet at jeg hev kraftig etter pusten – i absolutt taushet,
Det er også, lik som denne samtalen festet til tape!
Foranledningen var, at jeg hadde spurt om hun bare kunne henge opp en dusjkurv i hjørnet på veggen, (siden hun ikke hadde hensynstatt min bønn om å fortsatt ha badekaret der med gripehåndtakene som stod igjen etter mamma før hun døde, fordi et varmt bad lindrer litt av smertene mine) og påminte om at jeg hadde vondt for å bøye meg.
Sanden gikk fra 0-100:
«Ja du sier «bare» du» – Men det er ikke bare bare med deg! Du krever det ene etter det andre!
Jeg: Hva…??? …
Sanden (helt urealistisk, men for mye å gå inn på her): Ja, du krever å få bo her, du krever samme leie, og du oppfører deg som om det er DIN leilighet – men der tar du faktisk feil – den er faktisk MIN! (sitat slutt)
Sanden som oppkomling og antakeligvis nyrik, kjøpte opp en del leiligheter her i gården i fjor, etter at pålitelige og profesjonelle Valter Jensen hadde eid disse i flere tiår, og min mor hadde blitt boende her å leie fordi min far holdt på å tegne enda et nytt hus som han skulle bygge til oss, men fikk kreft og døde i 1965.
Som fremgår av posten jeg linker til her, samt den forrige, ble jeg liggende etter med leien fordi min hund plutselig ble syk og måtte til Veterinær akutt.
Siden, har jeg aktivt søkt sosialkontoret flere ganger om å få dekket regningen og å få dekket en husleie slik at jeg kommer ajour igjen – med utelukkende avslag. Jeg har endog en Advokat på saken hvis overklaging enda ikke er respondert på.
Jeg informerte Sanden om dette i denne samtalen også, siden hun påstod at jeg «ikke var interessert i» å betale leien – hvilket er en absolutt etterprøvbar løgn, hvorpå hun svarte meg:
«VET DU HVA – DET SPILLER INGEN ROLLE OM HUNDEN DIN DØR, ALTSÅ – DET HAR JEG INGENTING MED»!
Så innrømmet hun indirekte at hun kjente Line Tunsve – min innklagede og politianmeldte saksbehandler, som gjennom tre år har gått aktivt inn for å ta mitt liv!
Det fremgikk etter at hun nektet for sin umenneskelige uttalelse om min hund siden jeg konfronterte henne med det, og jeg svarte at vi jo kunne se hvordan noen millioner mennesker som hører dette opptaket på Youtube vil oppfatte det.
Sanden går da plutselig ut av det blå –  i en totalt surrealistisk vending til forsvar for – ingen ringere enn min saksbehandler ved Sosialtjenesten Line Tunsve, og svarer:
Det synes jeg .. du har gjort det med Line Tunsve på Nav også! Du trakasserer henne også!
(MERK: Jeg hadde overhodet ikke nevnt navnet «Line Tunsve» i denne samtalen – hvorfor skulle jeg det, allikevel har Sanden dette navnet godt innarbeidet i sitt minne i vår opphetede diskusjon – OG – hvorfor en henvisning til akkurat Tunsve av alt det Sanden kunne ha kommet opp med)!
Jeg (lamslått): KJENNER DU LINE TUNSVE!?
Sanden: Det har du ingenting med!
Jeg: Så du KJENNER Line Tunsve – KJENNER du Line Tunsve personlig?
Men Sanden begynner å snakke om noe annet.
Jeg forsøker å si noe men hun avbryter, og jeg sier at det var min tur til å snakke.
Da svarer hun: «Du er jo sjefen over alle sjefer – du har jo myndighet til alt mulig!» – (med henblikk på min blogg vil jeg tro, ikke minst til posten jeg her linker til som ble utgitt i går) :

 

 

Ledelsen ved Nav St.Hanshaugen er vår tids nazister (utdrag):
Avslaget er ugudelig infamt, og jeg skal ikke male ut hvilke bilder som i dag gikk gjennom mitt hode etter gjennomlesning, fordi det kan få enkelte lesere til å spy!
http://bit.ly/2c9RWfo
Posten knyttet til overnevnte:
Line Tunsve ved sosialtjenesten iverksatte den endelige dødsdommen for meg i juni 2016:
http://bit.ly/2bBsNFo
Mine søknader for syk hund – der alt ble avslått:
Sosialsjefens trusler opprettholdes
http://bit.ly/2956sQ6
Index – Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/hwKs7V

One comment on “Huseieren min kjenner politianmeldt saksbehandler

  1. Bente Støa
    september 6, 2016

    Jeg får ikke svart på annen måte. Du har vel «ekstra hjelp» antar jeg. Alt rundt deg koster ekstra, mens du får mindre enn regelen(ikke rettighetene, fordi de mister du når du trenger ekstra hjelp) tilsier. Jeg overnattet hos moren min, som fikk 3 utkastelsesadvarsler på grunn av det. Jeg visste bare om 2 da det skjedde, og leverte dem som begrunnelse for at jeg trengte et sted å bo. Jeg fikk avslag, fordi jeg bodde hos moren min, og hun ble i kategorien ekstra hjelpetrengende Da var hun over 85 år. Det betydde at hun ikke fikk noe som helst gratis. Hun flyttet senere på omsorg+, der de nektet å få henne i drosje da hun skulle til øyeundersøkelse. Etter mye om og men, fikk jeg greie på at det kostet 430kr., som jeg sa hun fikk betale. Enda greide de ikke å få henne inn i drosja. Hun hadde begynt å dra rundt omkring, og jeg fikk telefon fra politiet i Sverige, Åsgårdsstrand og Oslo. Når politiet ringte omsorg+, forandret de TT-kjøringen, så hun bare fikk stor bil. Det betyr: bestille 1 uke i forveien. Så da hun kom med TT-kortet sitt, fikk hun ikke bruke det. Masse tull, selvfølgelig. Min mor trengte nemlig ekstra hjelp, da hodet gikk og hun ble raskt senil. Merkelig nok, var ikke det meningen. Hun ble en slags sosialklient på sine gamle dager, som ingen hadde hort om!!! >Hun anså meg for å være sosialarbeider, og vil ikke vedkjenne meg som sin datter, nå som hun er på sykehjem. der blir hun tidvis dopet ned – og elsker det. Hun ble 91år, på feil dag! min bror har nå ansvaret. Han har ungdomstrygd, og ble hele tida underrettet, og ikke jeg, som da hadde ansvaret. Han har mange fikse ideer, så de ville at JEG ikke skulle godkjenne han som verge. Jeg sa tvert imot. Han mener at jeg må ha gjort noe galt, siden Nav behandler meg så dårlig. Så vær så god, tenkte jeg. På tide at han tar ansvar, siden hun er trygg og fornøyd på det sykehjemme Man slipper ikke unna når Nav først begynner. Jeg er pensjonist og fikk vanlig trygd + 3 småtrygder. Tilsammen 10 000 i året under minstetrygd. Jeg fikk sosialtrygd til jeg gikk av, og sparte . Plukket flasker og sparte. Nå har jeg spart 5000kr. mnd., som jeg nå må slutte med. Jeg flyttet på Idse, en øy ved Stavanger. Rett og slett fordi jeg sto oppført som Husløs på Grue. Jeg søkte om å få vanlig adresse, men fikk avslag. Dermed fikk jeg leiligheter og hus – og fikk dem ikke, fordi de søkte meg opp på nettet. Dette er min første dag på det nye stedet. Liten tre-rommer til 5800 i måneden. Du, som fremdeles har adresse, bør flytte på deg mens du kan. Det er ikke bedre andre steder, men sånn får det bli. Har du ikke syketrygd? Antagelig vil det lønne seg for kommunen du kommer til at du blir syketrygdet. Uansett: Søk om syketrygd om og om igjen. På dertil egnet blankett. Her er det mange som bor, men ikke en butikk på flere mil. Alt jeg eier og har ligger i en kassebil og en tilhenger. Mesteparten tørrfor, som linser og bønner og ris og sånt. Nesten ikke møbler. Hunden min gledet seg til å flyttre, men ble usikker på veien d VI ALDRI SLUTTET Å KJØRE. Han ble litt engstelig, tror jeg. Ikke får jeg slått på komfyren, og lysene er rekker med innebygde lys, der de i stua ikke virker. Alt skal være perfekt. Jeg trodde de var pensjonister, men det er de ikke. Men jeg har fått tilbud om å låne båt, allerede, hvis jeg greier å bruke den. Det er påhenger, med snor å dra i. Den som lever får se. Følelseslivet blir ødelagt av troubbel med Nav i åresvis, så jeg bryr meg ikke om jeg vil trives eller ei. Nå trengte jeg en adresse, og skaffet meg en adresse. Jeg skrev, som deg. Takket være den borgerlige regjeringen, fikk jeg normal pensjon, så jeg bryr ikke dem så mye, selv om mye er galt der også. De rød/grønne ville at jeg skulle betale tilbake alt jeg hadde fått av Nav og få 80000kr.mnd, ev.9000kr. mnd, om jeg betalte tilbake flere tusen. Syketrygden er ikke all verden. Men da ruller og går det. Ungdommene får ungdomstrygd. Kan du vise til at noe var på høykant, f.eks nervene, håver du inn. Vanlige sykdommer gir mindre. Og altså ekstra hjelpetrengende gir minst. Det er bandittvirksomhet av hølyeste sort, i og med det gir full uttelling for alle andre enn den som trenger hjelpen. Det er vel denne betalingen som gjør at ingen vil gi slipp på den. Bolignød = hjepetrengende. En dame ble satt under verge og mistet bankkontoen sin, og måtte få en ansatt til å verifisere at hun var den hun var 1 gang i uka, for å få flytte inn på Grunerløkka omsorg+ De ga henne leilighet 3 måneder av gangen – for spesielt trengende. Hun hadde vært hjelpepleier i mer enn 30 år, og den jobben forsvant! Ingen er hjelpepleier lenger, heller ikke hun. Sånn er det med den saken. Ingen hørte på meg, men hun begynte å få noe av den hjelpen hun trengte, bl.annet tannbehandling, som hun sårt trengte, etter at hun pratet med meg. Jeg tror det var nok at noen hørte på henne. Tennene var stygge, og etter at de var ordnet opp, var hun som et nytt menneske. Meg fikk de de ansatte til å finne på feil, i tillegg til de feil jeg gjorde. Til slutt fikk jeg innebandy en gang i uka de siste 2,5 årene. Helt greit for meg. Nå må jeg finne fram microen og en elektrisk stekepanne, så jeg får laget meg mat. Hilsen Bente Støa Tida jobber for oss, men pass på at du ikke må betale tilbake til Nav. det betyr bare at du aldri får dine egne penger. Kanskje kan det lønne seg å ikke si så mye, til nye ansikter. At du flytter ut av Oslo. Men det er ikke sikkert. Prøv å angripe problemene fra ulike vinkler, og ikke vær for igjenkjennelig, tenker jeg om deg. Sida di er fortsatt for lang. Det er de første linjene som fenger. For fenger, det gjør de. Men resten leser jeg ikke. Det var en periode jeg bare åpnet og stengte, på grunn av dette. Nå leser jeg bare begynnelsen, og er mer fornøyd. Nå er det interessant, jeg syns du skriver godt. Lykke til.

    6. september 2016 kl. 12.13 skrev «Jeanines Blogg. Når offentlig sektor

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den september 6, 2016 av i Nav, Nyheter, Nyheter&Debatt, Politikk, Politikk, Samfunn med stikkord , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

september 2016
M T W T F S S
« Aug   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

