Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Navkonsulenten som sjikanerte meg på Facebook ber om unnskylding


 

Første del: Navkonsulent sjikanerer meg åpenlyst på Facebook
http://bit.ly/293qECt
Nina Lønningdal 24.06.2016: Hei Jeanine, jeg vil bare beklage at jeg skrev på veggen din, og uttrykte meg klønete og useriøst.
Du har din opplevelse, jeg ville bare forsvare mine kolleger i NAV, det jobber 18000 mennesker i NAV, og de fleste er opptatt av å gjøre en god jobb. Dette er min erfaring.
Men jeg skulle aldri ha skrevet på veggen din, det beklager jeg på det sterkeste. Vi har jo vært venner på fb, og jeg skrev som privatperson. Men som sagt, jeg var flåsete og useriøs, og det skulle ikke ha skjedd.
Vil understreke at jeg ikke kjenner noen NAV ansatte i Oslo.
Så Jeanine, beklager igjen, jeg innser hvor dum jeg var i går kveld.
Mvh Nina Lønningdal

 

 

Mitt svar:
Lønningdal: Det var du som i sin tid spurte om mitt FB-vennskap, og jeg var naiv og la deg til for jeg alltid tror det beste om mennesker inntil det motsatte er bevist.
Nå har jeg omsider forstått hva som lå bak din forespørsel.
Din «unnskyldning» er ikke akseptert.
Du er bare lei deg for at jeg tok svineriet til din arbeidsplass og la det ut på bloggen – og mest sannsynlig har du nå også mottatt instrukser fra din arbeidsgiver om å «legge deg flat».
Uansett – din kommentar av dagen inngir overhodet ingen fornuft, og bidrar slett ikke til en «oppklaring» av sjikanen fra i går der du virkelig tilkjennega hva du hadde på hjertet:
At «det jobber 18000 mennesker i NAV, og de fleste er opptatt av å gjøre en god jobb» er en hinsides forkrøpen bortforklaring av hva som virkelig finnes i ditt vesen hva gjelder angrepet på meg, og har intet å gjøre med den omfattende forvaltningskriminalitet jeg dokumenterer på min blogg!
Jeg begrunner min avvisning med det følgende jeg svarte Professor Fridtjof Bernt for en tid tilbake, og som utmerket godt kan anvendes om din nederektige måte og operere på også:
Bernt – du påstår: «De aller fleste er skikkelige mennesker som vil gjøre en god jobb, men det er en yrkesrisiko for de som har en slik jobb at man får «tunellsyn» og blir ensidig opptatt av at ting skal «fungere», uten for mye forstyrrrelser og forsinkelser.» (sitat slutt)
Men i din påstand ligger en formidabel diskrepans, som meget etterprøvbart faller hardt på egen urimelighet:
Mennesker som er tilsatt i et gebet hvis stillingsinstruks eksplisitt fordrer god ivaretakelse av innbyggerenes rettigheter, har slett ikke adgang på å utvikle et «tunellsyn»!

 

De skal aldri eksersere – altså innøve og implementere et forkastelig handlingsmønster som de foredler til perfeksjon på bakgrunn av denne form for anstøtelig egoisme som avstedkommer oppdragsgivers bifall – for hvilken bedragersk svinebinge utgjør vel ikke da institusjonen i så måte?
Den enkelte borger – hvis rettigheter, ve og vel instansen er pålagt å ivareta, skal aldri degraderes til å utgjøre en «forstyrrelse».
Forvaltningstilsatte som bevisst velger å overse det lov- etikk og regelverk som hører inn under deres stillingsinstruks både må og skal sparkes på dagen – hvilket direktivene også klart understøtter, for da kan de slett ikke karakteriseres som «skikkelige mennesker».
Tvert i mot!
Og implisitt har de selvsagt heller aldri vært i nærheten av å besitte den genuine og ulastelige integritet som benevnelsen fordrer, for et «skikkelig menneske» vil alltid være tro mot seg selv og aldri fravike sine grunnbegreper om moral og etikk!
Disse figurer er tvert i mot forræderske av natur, og tar slett ikke to øre for å operere helt uten samvittighet ryggrad og moral under absolutt viten om at belastningene de påfører den svakere stilte part ved å utøve sitt gebet vilkårlig og etter dagsform og humør kan være ødeleggende for borgeren, og mange ganger fatalt (…)
Om «skikkelige mennesker i forvaltningen»!
http://bit.ly/1EPAFzf

TWOFACED

Nina Lønningdal: Det var leit. Jeg ber helt ærlig om unnskyldning, og har ikke fått direktiver fra noen. Jeg tenkte gjennom dette i går kveld, og mener helt ærlig at mine kommentarer var flåsete og useriøse. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å få deg til å forstå at jeg faktisk ikke mente å sjikanere deg. Unnskyld igjen.
Min respons: Jeg synes du skal gi deg nå! At du velger å gi deg på en eldre funksjonshemmet dame som står helt alene og bortenfor en hver tvil har klart å dokumentere overlagte lovbrudd som uavbrutt har tatt plass i over ni år fra samarbeidende aktører ved hele to Navkontor under påskudd av å «forsvare» dine godt lønnede, fagforeningsbeskyttede kolleger i Nav er direkte abnormt!
Få timer etter, kommer en FB-venn av Lønningdal inn på min side og erklærer:
Mette Christina Lund
Mette Christina Lund ·
Noe sier meg at du burde utvide horisonten din en smule; det må være veldig slitsomt å være så unyansert (sitat slutt)
Jeg svarer Jeg registrerer både at du er venn med Lønningdal, og at du velger å opprettholder raljeringen enda du kan lese på hovedsiden av bloggen at jeg fremdeles kjemper knallhardt for å beholde liv, helse hus og hjem.
Jobber du også i Nav?
Hva er din stillingstittel?
Er dette deg? Tror egentlig ikke det, for hadde du innehatt en slik stilling så hadde du mest sannsynlig ikke vært så tjukk i fletta – men må jo spørre likevel, siden det er det eneste jeg finner:
Foreleser i kunsthistorie Mette Christina Lund, ved Folkeuniversitetet i Oslo.
http://caravelletours.no/portfolio/firenze-kusthistorietur/
Jeg svarer meg selv:  Jo så sannelig! DER holdt du kjeft ja, for dette ER vitterlig deg! Jeg har nettopp fått bekreftelse på privaten fra en person jeg stoler på! (sitat slutt)

 

Det er slett ikke vanskelig å lete seg frem til informasjon om de massive avvik fra forsvarlige tjenesteytelser som to kontor samlet har sørget for å opprettholde overfor meg i hele ni år.
Tidlig på hovedsiden av denne bloggen får man kastet dette rett i ansiktet, og en hver som ønsker å snu realitene ved å stille spørsmål ved min agering, avslører seg selv som medløper for en av de innklagede eller deres krets.
Andre kan hyse agg overfor meg siden jeg ellers har stått i sydende debatter om både Utøya og innvandring – det er nok av bakenforliggende intensjoner å ta av! (tre eksempler av uttallige):
Når sjefsredaktører mister hodet
http://bit.ly/1Mgsn2w
“Hvor er kommandosoldatene? Det skulle jo vært helikopter her for lenge siden
http://bit.ly/MdMO1p
Maktapparatet, historieforfalskningen, KGB og de pårørende
http://bit.ly/UgkBPg
Se fler i:
LISTEN OVER ALLE BLOGGPOSTER
http://bit.ly/hwKs7V

 

Utdrag fra forsiden av bloggen vedr. min sak:
Politiker: “Så gale som dette her, har`kje eg vært borte i! Her er det altså personforfølgelse, rett og slett. Det er heilt GRUSOMT å lese – eg synes det er helt forferdeleg – det er “en rovdrift på et menneske”!
Aftenposten 24.09.2009: «Grelle eksempler på hvordan systemene forsvarer seg selv, finnes bl.a. på Jeanines Horntvedts meget velformulerte blogg»!
Advokat: Har du bevis kan dette bli «sprengstoff» i pressen (…)
Det er jo veldig mye sjikane og trakassering du er blitt utsatt for i forvaltningen.

Klarer du å dokumentere dette er det jo snakk om ulovlig forvaltningsførsel og myndighetsmisbruk «big time».
Redaktør: Jeanines historie er intet mindre enn skremmende, om den stemmer – noe vi ikke ser noen grunn til å betvile (…) For hvis det hun skriver stemmer, ville det være lite annet enn et borgerjournalistisk scoop»!
http://bit.ly/1EsU4CL

 

Første del: Navkonsulent sjikanerer meg åpenlyst på Facebook
http://bit.ly/293qECt
Nav og avviksrapportering 2015: Hæ? Hva, hvem og hvordan?
De åndsforlatte ynkryggene og posørene skulle hatt seg en på trynet kort og godt, og blitt sparket for bevisst ignoranse og harselas rundt forsvarlig yrkesutøvelse!
Man skylder på «Systemet» – Forvaltningskriminaliteten i Nav (utdrag):
At Navansatte er uskyldige sjeler som kun følger et byråkratskapt regelverk og er underlagt «Systemet», er en myte som er opprettet av lyssky aktører og videreført av nettroll.
Offentlige ansattes sikkerhet, versus «bermen»!
Index – Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den juni 24, 2016 av i NAV!, Nyheter, Nyheter&Debatt, Politikk, Politikk, Samfunn med stikkord , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

juni 2016
M T W T F S S
« May   Jul »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

