Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Vi er i slekt med den Sinclair som bygget Rosslyn Chapel


ROSSLYN

John Williamson Sinclair var min 14. oldefar:
bit.ly/1RYltne
Broren hans – Henry Sinclair, 1st Earl of Orkney, er således min femtende grandonkel.

EARL

Grandonkels sønn var Henry Sinclair, 2nd Earl of Orkney – min første fetter, 15. times removed.
Hans sønn: Sir William Sinclair, 1st Earl of Caithness – er min andre fetter, 14. times removed.
Sistnevnte, bygget Rosslyn Chapel (første bildet),  som også er kjent fra Dan Browns – Da Vinci-Koden:
bit.ly/1nE5rEn
Hans datter – Eleanor Stewart (Sinclair) , Countess of Atholl, er min tredje kusine,  13. times removed.
Hun giftet seg med Sir John Stewart of Balvenie, 1st Earl of Atholl, hvis mor var Lady Joan Beaufort – kusinen til Henry VI av England.
De fikk en datter – Elizabeth Stewart, Of Atholl, min fjortende kusine, twice removed.
Hennes sønn var Matthew Stewart, 4th Earl of Lennox – min femte fetter, 11 times removed.
Jarlens sønn var Henry Stewart, 1st Duke of Albany – min sjette fetter, 10 times removed.

KONG JAMES

Grevens sønn, var James VI Charles Stuart, King of Scotland and England – min syvende fetter, 9 times removed.
(En av Kongens sønner var Henry Frederick Stuart, Prince of Wales som er min åttende fetter, 8 times removed.)
Kongens datter – Elizabeth Stuart of England (Stuart), Princess, Electress consort Palatine, Queen Consort of Bohemia, er min åttende kusine, 8 times removed.
Hennes sønn – Eduard Pfalzgraf von Pfalz-Simmern Wittelsbach er min niende fetter, 7 times removed.
Hans datter – Benedicta-Henrietta von Pfalz-Simmern Wittelsbach (von Pfalz-Simmern), Pfalzgrafin, er min tiende kusine, 6 times removed.

AMINA

Hennes datter – Wilhelmina Amalia von Braunschweig-Lüneburg-Calenberg (Welf), Kaiserin des Heiligen Römischen Reiches Deutscher Nation (bildet) er min ellevte kusine, five times removed.
Hennes datter- Maria Josepha von Österreich, Habsburg, Kurfürstin zu Sachsen, królowa Polski, er min tolvte kusine, four times removed.
Hennes datter – Maria Josepha von Sachsen, dauphine de France, er min trettende kusine, thrice removed.

ALOUIS

Dauphinens sønn er Louis XVI, roi de France, som da blir min 14. fetter, twice removed.
bit.ly/1RXWQXX
Ludvig XVI av Frankrike, var gift med Marie-Antoinette av Østerrike
https://no.wikipedia.org/wiki/Ludvig_XVI_av_Frankrike

PORTRETT

William Sinclair of Roslin –  8th Lord of Roslin, er min femtende oldefar.
bit.ly/1QOZYVQ
William «the Crusader» Sinclair of Roslin (Lord of Roslin) er min sekstende oldefar:
bit.ly/1pnZTj2
Henry Sinclair of Roslin, 7th Lord of Roslin er min syttende oldefar:
Sir Henry Sinclair of Roslin, (c1265-bef 28 June 1336), Lord of Rosslyn, and Commander of the Knights Templar at Bannockburn (1314).
He supported Robert I the Bruce; signatory to the Scottish Barons’ letter to the Pope 1320 declaring Scottish Independence.
bit.ly/1Md1mNM
Sir William Sinclair of Roslin, 6th Lord of Rosslyn er min attende oldefar.
Han var gift med Eleanor de Dreux, dame de Sorel – min 19. oldemor.
bit.ly/22dun5b
DREUX ROBERT II
Hun var datter av Robert II, count of Dreux and Braine – min 20. oldefar (bildet):
bit.ly/22bo31w
– Som igjen var barnebarnet til Kong Louis VI av Frankrike.
Louis VI the Fat, king of France, blir jo således min 22. oldefar!
bit.ly/22bo31w
bit.ly/24VQTlk
Solkongen – Louis XIV le Grand, roi de France et Navarre, er min ellevte fetter 7. times removed:
bit.ly/1UsKGbJ
Linjene kan igjen trekkes fra min 16. oldemor Euphemia von Pommern via hennes bror Wartislaw IV Duke of Pomerania-Wolgast som er min syttende grandonkel, og deres sønner og døtre.

ANER

Så tar jeg et lite sprang: Anders von Bergen til Onnerchem, fordum Norgis Rigis Raad 1489, Tysk herremand – er min tolvte oldefar, og han var gift med oldemor Jocelyn Sinclair:
Anders von Bergen til Onarheim, var riddar, tysk adelsmann og norsk riksråd ca 1482-1490 g. m. Oeßeline(Jocelyn) Sinckeler , som truleg hadde retten til Onarheim. Sinckeler er truleg ei omskriving av den normandieslekta som skreiv seg Saint Clair og der greiner av ætta flytta til Skottland og skreiv seinare «Sinclair».
bit.ly/24YTfQk
Jocelyns far og mor, var Henrik Johnson Sinclair og Gudrun Jensdatter Gyldenløve som er mine trettende oldeforeldre.
Henriks mor- min 14. oldemor som var gift med oldefar John Williamson Sinclair, var Ingeborg Valdemarsdatter Sinclair.
Hun var datter av Valdemar IV «Atterdag» Christoffersøn, Konge af Danmark – som er min 15. oldefar.:
bit.ly/1TZeoGS

KONGEll

Hans far var Christoffer II Konge af Danmark (bildet) – min 16. oldefar, som var gift med dronning Euphemia von Pommern – min oldemor.
bit.ly/1QRl6Mm
Euphemias søster – Duchess Elisabeth of Pomerania (Elżbieta Bogusławówna) er min grandtante.
Hennes sønn – Erich II von Sachsen-Lauenburg, Herzog zu Sachsen-Lauenburg-Ratzeburg, er min første fetter 17 times removed.
Hans sønn – Erich IV, Herzog von Sachsen-Lauenburg-Ratzeburg, er min andre fetter 16 times removed.
Hans sønn – Bernhard II von Sachsen-Lauenburg, Herzog, er min tredje fetter 15 times removed.
Hans sønn – Johann V von Sachsen-Lauenburg-Ratzeburg, er min fjerde fetter 14 times removed.
Hans sønn – Herzog Magnus I von Sachsen-Lauenburg, er min femte fetter 13 times removed.
Hans datter – Dorothea von Sachsen-Lauenburg (Askanier), Dronning af Danmark og Norge, er min sjette kusine 12 times removed.
Hennes sønn – Frederick II Konge av Danmark og  Norge, er min syvende fetter 11 times removed.
Hans sønn – Christian IV konge av Danmark og Norge, var min 11. grandtante Kirsten Munks ex-mann!

Kirsten Munk

Vi har selvsagt et marsvin i familien – Moren til Kirsten var Ellen Jørgensdatter Marsvin, til Nørlund, og er min 11. oldefars første kone:
«Adelsdame og godssamler. Født på Landskrone slott. Mor til Christian 4.’s hustru til venstre hånd Kirsten Munk. Datter av lensmannen på Landskrone slot, riksråd Jørgen Marsvin og hans hustru Karen Gyldenstierne».
Ellen Marsvins datter, Kirsten Munk (bildet over), blev i 1615 gift med Kong Christian 4.(Konge av Danmark og Norge)
bit.ly/24YtBLB
Kirsten Munk  er min 11. grandtante:
bit.ly/1UqwTCo
Kong Christian IV`s sønn, var Frederick III – Konge av Danmark og Norge, som er min niende fetter 9. times removed:
bit.ly/1UaqtZs
Hans sønn – Ulrik Frederick Gyldenløve, er min tiende fetter 8 times removed.
bit.ly/1QWGFYC

ANNE BOLEYN

Jeg må tilbake til min 14. oldefar John Williamson Sinclair for videre å nøste trådene til mitt slektsskap med Anne Boleyn som jeg (av grunner jeg nå forstår) har vært så fascinert av skjebnen til i alle år blant mange andre her.
For hans mor, var Isabel Graham of Strathearn – min 15. oldemor.
Hennes far – Malise, 8th Earl of Strathearn, er min sekstende oldefar.
Hans mor – Agnes Comyn er min syttende oldemor.
Hennes bror – Alexander Comyn, 4th Earl of Buchan, er min attende grandonkel.
Hans datter – Alice Comyn, Countess of Buchan, er min første kusine 18. times removed.
Hennes sønn – John Buchan de Beaumont, 2nd Baron Beaumont, er min andre fetter 17. times removed.

ABOLEY

Hans sønn – Henry de Beaumont, 3rd Baron Beaumont, er min tredje fetter 16. times removed.
Hans datter – Eleanor de Beaumont, er min fjerde kusine 15. times removed.
Hennes sønn – Sir William de Moleyns, MP er min femte fetter 14. times removed.
Hans datter – Catherine Howard, Duchess of Norfolk, er min sjette kusine 13. times removed.
Hennes sønn – Thomas Howard, 2nd Duke of Norfolk, er min syvende fetter 12. times removed.
Hans datter – Elizabeth Boleyn (Howard), Countess of Wiltshire, er min åttende kusine 11. times emoved.
Hennes datter – Anne Boleyn, Queen Consort of England, hustru til Henrik VIII (kone nr. 2), er min niende kusine 10. times removed.
bit.ly/1Rg09g7

Queen Catherine Howard

Det samme er en av Henriks andre koner – Catherine Howard (5th wife of King Henry VIII) siden hun var datter til Thomas Howards sønn – Edmund Howard:
Catherine was a daughter of Lord Edmund Howard (c 1478 – 1539) and Joyce Culpeper (c 1480 – c 1528). Her father’s sister, Elizabeth Howard, was the mother of Anne Boleyn. Therefore, Catherine Howard and Anne Boleyn were first cousins, and Catherine Howard and Anne’s daughter, Lady Elizabeth (later Queen Elizabeth I), were first-cousins-once-removed.
bit.ly/1poHmTI
Henrik VIII er min niende fetter 11. times removed…
bit.ly/1QST3sl

ELIZABETH

Henrik og Anne Boleyns datter, var Elizabeth I Tudor, Queen of England, France and Ireland som er min 10. kusine, 9. times removed:

bit.ly/1TGWvMI

Om:

bit.ly/1g2e4ot
Nå går jeg tilbake til dronning Euphemia von Pommern – min 16. oldemor for å vise anelinjene til Keiser Napoleon Bonaparte som er min 21. fetter 5. times removed.:

ABOLEOON

 

Hennes mor – Margaret, er min syttende oldemor.
bit.ly/1piURne
Hennes mor – Agnes Herzogin von Braunschweig-Lüneburg, er min attende oldemor.
Hennes far – Otto I. das Kind von Braunschweig-Lüneburg (The Child), Herzog, er min nittende oldefar.
Hans far – Wilhelm ‘Longsword’ Herzog von Braunschweig-Lüneburg, er min tyvende oldefar.
Hans far – Henry «the Lion», duke of Saxony, er min 21. oldefar.
Hans far – Heinrich X ‘den Stolze’ Herzog von Bayern, er min 22. oldefar.
Hans far – Henry IX the black, duke of Bavaria, er min 23. oldefar.
Hans far – Welf IV, duke of Bavaria, er min 24. oldefar.
Hans far – March. Alberto Azzo II, conte di Luni, er min 25. oldefar.

Dèste

Hans sønn – Fulco I d’Este, er min 25. grandonkel. (Bildet: Stemma della famiglia d’Este)
Hans sønn – Obizzo I, signore di Ferrara, er min første fetter 25. times removed.
Hans sønn – Azzo V, margrave of Este er min andre fetter 24 times removed.
Hans sønn – Azzo VI, margrave of Este er min tredje fetter, 23. times removed.
Hans sønn – Azzo VII d’Este, marchese di Ferrara, er min fjerde fetter 22. times removed.
Hans datter – Cubitosa d’Este, er min femte kusine 21. times removed.
Hennes sønn – Gabriele Malaspina, marchese di Verrucola, er min sjette fetter 20. times removed.
Hans sønn – Isnardo Malaspina, er min syvende fetter 19 times removed.
Hans sønn – Niccolo Malaspina, Verrucola, er min åttende fetter 18. times removed.
Hans datter – Apollonia Malaspina, er min niende kusine 17. times removed.

FERRRRA

Hennes sønn – Giovanni Buonaparte, er min tiende fetter 16. times removed.
Hans sønn – Francesco dit Mauro dit Mauro Buonaparte, er min ellevte fetter 15 times removed.
Hans sønn – Gabriele Buonaparte, er min tolvte fetter 14 times removed.
Hans sønn – Geronimo Buonaparte, er min trettende. fetter 13 times removed.
Hans sønn – Francesco Buonaparte, er min fjortende fetter 12. times removed.
Hans sønn – Sebastiano Buonaparte, er min femtende fetter 11. times removed.
Hans sønn – Carlo Maria Buonaparte, er min sekstende fetter 10. times removed.
Hans sønn – Giuseppe Maria Buonaparte, er min 17. fetter 9. times removed.
Han sønn – Sebastiano Niccolo Bonaparte, er min attende fetter 8. times removed.
Hans sønn – Giuseppe Maria Buonaparte, er min nittende. fetter 7. times removed
Hans sønn – Carlo Maria Bonaparte, er min tyvende fetter 6. times removed.

ABOLLL

Og endelig kommer jeg til hans sønn, som er:

Napoléon I, emperor of the French – min 21. fetter five times removed.

bit.ly/1Ubg6V7

MEDICII

Fra det ene til det andre – Maria de’ Medici, Queen of France & Navarre er min niende kusine, 9 times removed
bit.ly/1nGPRYz
Medici var en mektig og innflytelsesrik florentinsk slekt som hadde sin storhetstid fra det 14. til det 17. århundre. Slekten omfatter tre paver (Leo X, Klemens VII og Leo XI), et stort antall herskere i Firenze og franske kongelige. Slekten hadde stor betydning for den italienske renessansen
https://no.wikipedia.org/wiki/Medici
Historisk guide: Medicienes Firenze
bit.ly/1RHvSkx

ACLAIR

Linjene til min 14. oldefar:
You
Gerd Horntvedt
your mother
Mer om familien:
Horntvedt og Krane – Vår slekt
http://bit.ly/l14hPs
What is a first cousin? What does ‘removed’ mean?
bit.ly/1RcvQXD
Jeg leter enda i slekten, og vil komme tilbake med mer.
Slektslinjene er funnet med Geni Pro.
LISTEN OVER ALLE BLOGGPOSTER
http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den mars 13, 2016 av i Politikk, Samfunn, samfunn, Slektsforskning med stikkord , , , , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

mars 2016
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

