Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Lars Gules æreløse seleksjon


KRITIKK

OPPDATERT: Gule nedlot seg endelig til å svare meg på sin FB-side vedr. kommersen vi hadde i dag, med dette påfølgende blogginnlegget.
Et spottende, patroniserende svar som innbefatter uriktige påstander, men dog:
«At Jeanine Horntvedt ikke forstår hva jeg sier i intervjuet med NRK Finnmark, gjengitt av Nettavisen, og heller ikke forstår hva jeg skriver i kommentaren i denne trådstarten, er ikke overraskende. Horntvedts forståelse synes å mangle en del. Ja, manglene i forståelse er såpass store at jeg ikke bruker tid på å forsøke en oppklaring. Det vil enten kreve for mye tid eller være bortkastet uansett. Men jeg sletter nok også i framtiden den typen avsporinger som det er å legge inn ukommenterte lenker med islamofobe overskrifter.»
Min respons: 4 x om «forståelse» på kun 5 linjer – Enten må du være rimelig svett, eller / og så har du tatt deg en dram!
Gule slettet meg selsagt her og! (oppdatering slutt)

RIBBEDRAM

«Hvorfor inviterer ikke moskeene oss nordmenn på ribbe og dram når de feirer Id? Kanskje det hadde vert et vellykket integreringstiltak«.
En av de bedre kommentarene til Gules FB-status av 30.11.2015!
ALKOHOL-HYSTERI OG INTEGRERING. Utdrag:
Etter at jeg ble spurt av NRK Finnmark om hva nordmenn kan gjøre for å ta godt i mot alle de flyktningene og asylsøkerne som nå kommer, presenterer jeg noen tanker om dette.
Én av disse er et forslag om å ikke trekke inn alkohol i alle sosiale sammenhenger, som for eksempel nå i julebordsesongen (…)
Reaksjonene (er) tilnærmet hysteriske. At det er SÅ mange med så store alkoholproblemer at de får abstinenssymptomer bare det snakkes om et alkoholfritt julebord, er skremmende (sitat slutt)
https://www.facebook.com/lars.gule
Hovedagendaen blir altså tydelig avdekket og spikret allerede i innledningen:
Avstå fra egne årelange tradisjoner for å tekkes muslimene i jula!
Etter som forestillingen skrider frem, begår han en rekke kreative men lett gjennomskuelige manøvre for å ta broden av – ja rent ut kamuflere sitt overordnede budskap.
Forkastelig nok projiserer han sitt vrøvl over på flere godt voksne norske borgere som har et normalt forhold til alkohol og som gleder seg til å nyte den fete julematen med en øl og akevitt eller to, ved å anklage oss – les «den gemene hop» for derav å ha «store alkoholproblemer» hvis vi skulle finne på å gå i rette med den selvbestaltede Guru og hans formaninger som så opp i dagen er å tekkes en annen kultur, trass hans patetiske forsøk på å bestride dette!
Gule retter altså ufortjente spark til de av oss som faktisk har oppfattet hans forkynnelse fullstendig korrekt, ved hjelp av tarvelig, avledende retorikk: «det er symptomatisk at folk tror dette handler om muslimer og islam, men man også må ha solidaritet med ekte, etniske norske nordmenn «som har alkoholproblemer».
Og hans mange naive disipler, sitter nesegruse for hans føtter med beundrende tilrop.
Så tilsetter Gule litt svinekjøtt med kort refleksjon herunder i sin angivelige «helhetlige hensynstakenvurdering» av julefeiringen, og runder av.

ALCOH

Vel kan jeg ha kort lunte og heller parkere de jeg mistenker for å være nettroll en gang for mye enn for lite, men jeg svarer da i det minste vedkommende og lar deres kommentarer stå, det er jo slik debatten drives fremover på godt og vondt!
Mitt første bidrag til debatten ble ikke fjernet, men det var kun fordi jeg linket til danske TV2-Nyheter som hadde kringkastet Gules oppgulp, og som kjent: en narsissist er en narsissist, er en narsissist…
Det gikk slik:
Jeg skal begrense meg til å sitere Yakup Bardakci i kommentarfeltet til dansk Tv2-nyheter i dag, som jeg selvsagt slutter meg helhjertet til:
Helt ærligt… Er i imbecile hele banden? En eller anden islam ekspert udtaler sig om integration og pludseligt står alle muslimer for skud for hans «ekspertise»…
99% af muslimerne i Danmark er pisse ligeglade med om der der bliver drukket til en julefrokost, det høre forhelvede da med til sådan en frokost…
God jul allesammen (sitat slutt)
Art: Islamekspert: Drop alkohol til julefrokosten og skab bedre integration
http://bit.ly/1Pp4NqE

CHRISTMA

– For når jeg deretter linket til en artikkel med videobevis for de dypt bekymringsfulle uttalelser som en Imam hadde fremlagt vedr. julen og våre tradisjoner som hører dertil, kneblet han meg resolutt, og slettet samtlige av mine innspill!:
Her er hva Gule fjernet, innbakt i min respons til ham etter slettingen:
Heia, Gule!:
A Muslim Iman has stated that saying Merry Christmas “is worse than fornication and drinking alcohol and killing someone, because you are approving of the biggest crime ever committed by the children of Adam’s sin.”
http://bit.ly/1PqJFQP
– Og så er din fremste misjon å være forkjemper for at vi nordmenn skal avstå fra en integrert del av vår juletradisjon – å ta en øl og akevitt til julematen for å knefalle muslimer!!?
Gules svar:
Lars Gule: Jeanine Horntvedt, hold deg til saken. Lenker til helt andre ting blir slettet.
Mitt svar:
Du kan ikke være riktig vel bevart! Videoen jeg satte inn og debatterte var da i aller høyeste grad relevant! Men bare slett meg, ditt manipulerende skinn, jeg lager bloggpost om din feige seleksjon i stedet!
https://www.facebook.com/lars.gule?fref=nf
Denne min tilbakemelding slettet han og, men lot naturligvis egen korreks til meg stå, selv om det i den forbindelse ikke gav noen mening.

Akevitt

Til slutt vil jeg bare formidle det de fleste av oss er klare over, som tradisjonen tro skal innta en god del fet mat i jula:
Kvinner & Klær Livsstil 08.12.2012:
Akevitt kan være sunt
Når tunga kjenner smaken av bitterhet vil det sendes signaler til hjernen som igjen ber kroppen begynne å produsere hormonet gastrin.
Gastrin fører til økt produksjon av magesyre, enzymer og galle, og varsler også tarmene om at de skal forberede seg på at det kommer mat.
Med andre ord vil et glass akevitt få i gang fordøyelsessystemet og gjøre det beredt på jobben som kommer.
Og når vi snakker om ribbe, pinnekjøtt eller medisterkaker er dette ganske kraftig kost å fordøye (…)
http://bit.ly/1NkVVf9
Ja. Da er mine svar til Gules FB-status herved returnert i form av bloggpost som garantert, og avsluttet med en Akevitt!
En av mine favorittvitser:
Slik er livet for personalansvarlige i desember
«Jeg ønsker dere alle en jævlig jul, drikk dere stup fulle og gå i koma»!
http://bit.ly/1Ou7jKN

CATS ON CHRISTMAS

Det her er Tredje Verdenskrig
Landssviket – Samlede nyheter Del 1.
http://bit.ly/1MRdYzx
Landssviket – Samlede nyheter Del 2.
http://bit.ly/1OfTpfi
Når sjefsredaktører mister hodet
http://bit.ly/1Mgsn2w
Norge er medansvarlig – Fakta som ligger til grunn for den store innvandringen
Dette var de med på alle sammen, Jonas Gahr Støre, Kristin Halvorsen, Bård Vegar Solhjell, Audun Lysbakken og Liv Signe Navarsete (…)
http://bit.ly/1F43hq6
Norsk presse tilbakeholder sentrale fakta om migrantene – borgerne må ty til bl.a utenlandske medier:
http://bit.ly/1UPrmCv
Grovt villedende journalistikk, eller en splitter pine gal Statsminister? – Dublin-avtalen.
http://bit.ly/1ijieKL
Min korteste post noensinne…
Flyktningstrømmen i et rasjonelt perspektiv
http://bit.ly/1Nkt8uK
Index – Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/hwKs7V

 

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den desember 1, 2015 av i islam, Lars Gule, Politikk med stikkord , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

desember 2015
M T W T F S S
« Nov   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

