Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Veterinær Freddy K. Nilsen – hold dere unna!


FREDDYNILSENFREDDY
Fredag den 13 i dag, og den har selvsagt ikke gått upåaktet hen! – Holdt som gissel en halv time!
Ca. 5 – 6 ganger har jeg vært med min lille 5,6 kilos hund hos veterinær Freddy K. Nilsen, ved Maridalsveien smådyrklinikk.
Jeg har alltid gjort opp kontant ved alle behandlinger.
Han besørger en trygg narkose, som lille boff våkner opp av som om han sovet på en bomullssky.
Alt vel så langt.
Men det var fire måneder siden vi var der i samme ærend, så jeg sjekket på sidene hans hva fjerning av tannsten kostet, og presenil som jeg er, la jeg på et par hundre kroner uten at han rettet meg når jeg snakket med ham dagen før.
 
Tjenesten koster kr 1275,- – Verken mer eller mindre!
 
Jeg ønsket dog å vite hva narkosen kostet i tillegg, en sum jeg ikke fant på hans prisliste.
Nilsen spurte hvilken hund det gjaldt, jeg sa det, han sjekket, og svarte meg at med narkose ville behandlingen koste ca. kr. 1600,-. (Lydopptak det og ja)!
Alt vel så langt.
Ved alle tidligere besøk, har han barbert rundt potene og klippet et par tre klør samt tatt noen småtuster av pelsen uten å ta betalt for dette, og jeg var imponert og rørt over denne skjønne gesten. Det er ikke mange som ville ha gjort dette så uselvisk.
 
Hver gang spurte jeg på forhånd hva dette ville koste, men han bare smilte og sa at det var inkludert! OPPTAK FINNES!
Jeg hadde måttet vente ca. 1 time til sammen denne dagen, fordi det var kommet en far og datter med en liten katt som hadde time kl. 13:00 – på akkurat samme tidspunkt som oss.

Begge vi måtte endatil vente over 30 minutter først, fordi veterinæren var forsinket med en tidligere pasient!

 Veterinæren ga bofse likegladsprøyte når halve tiden var gått mens katten var inne (den ble dessverre avlivet), og jeg måtte sitte ute på venterommet med hunden i armene mens han sovnet.
Deretter sa Nilsen at han ville bruke ca. tre kvarter på tannrensen.
Han brukte dog kun nøyaktig 23 minutter!
Seansen foreløp uten komplikasjoner, men når jeg spurte hva jeg skulle betale, svarte han: Kr 2400,-!!!
Jeg holdt på å gå rett i bakken.
Nilsen «forklarte» at en hund «som hadde så mye tannsten som min», ville koste mer – ca. 1960,- inkl. moms, «siden han måtte bruke så mye tid og rense tenne både på utsiden og innsiden» – DAAAAH!!!
Og så erklærte han at tok han vel 450 for å klippe fire klør og barbere vekk en floke eller tre, inkludert moms på dette og!
Når jeg gjorde ham oppmerksom på at han ALDRI hadde tatt betaling for dette tidligere (derfor ante jeg fred og ingen fare og spurte ikke denne gangen), så svarte han bare nonchalant at det var da, og jeg måtte uansett begripe at man aldri kunne be om en tjeneste og tro denne var gatis (og dro et eksempel fra servicebransjen).
Vi holdt på å akkedere frem og tilbake til jeg nesten fikk hjertestans når jeg forsøkte få ham til å se det uventede og anselige påslaget fra min side, men han gav seg ikke på tørre møkka, firte ikke en tomme, og dro sitt eksemplet igjen og igjen på autopilot uansett hvilken innfallsvinkel jeg tok.
Denne dagen hadde han klippet 4 klør – snipp snapp snei – 10 sekunder! (Har ikke en hund 18 totalt da)?
Når jeg minnet ham om at han på sine sider anførte kr. 1465,- for tannrens (han korrigerte meg sett ikke som man hører på båndet) – for der står 1275,- (skjermbilde tatt) så fastholdt han at dette var «fra»– priser!!!
Men som dere ser, så står der overhodet ikke «fra» foran dyrlegen pris!
Fordi sluttsummen ble hele 800 kroner mer enn meg presentert, så jeg meg nødt å tilkalle assistanse – og ringte min sønn.
Han fikk Nilsen i tale, og man hører på båndet at han der og da godtar at min sønn kunne sette inn beløpet på hans konto øyeblikkelig.
Men når de var ferdige med samtalen, fortsatte Nilsen med å stå og skjelle meg ut etter noter i flere minutter, og stod fast på sine beskyldninger om at all skyld lå på meg, fordi jeg måtte ta høyde for ekstra utgifter, og at han selv var blitt svindlet så mange ganger av kunder etter at han selv hadde gjort en nitidig og grundig jobb som han etterpå ikke fikk betalt for.
Mine gjentatte innvendinger om at han ikke hadde forberedt meg på disse ekstrautgiftene og at det var han selv som hadde forledet meg, prellet av som vann på spekk!
Han lekset opp for meg i det vide og det brede om masse ekstraarbeide ved masseutsendelser av inkassoer til svikefulle kunder, og giret seg selv så høyt opp at han ratt gikk bort fra avtalen han nettopp hadde gjort med min sønn, og krevde plutselig at han nå var nødt til å komme dit øyeblikkelig og legge kontantene på bordet mens jeg var der, samt at han heretter ville kreve penger kontant fra meg FØR han startet flere behandlinger på min hund i fremtiden siden jeg hadde brutt hans tillit!
Jeg holdt meg overraskende nok fra bannskap, men sa klart og tydelig fra om at det ville være et ikke-tema, fordi dette var siste gang jeg satte mine ben der, og ba ham tilkalle politiet, hvis det var det han la opp til – men han ville ikke det!
Jeg måtte atter ringe opp min sønn som igjen samtalet med Nilsen som ikke kunne gi annen forklaring på sin helomvending enn den han hadde gitt meg, og han kom etter en drøy halvtime og gjorde opp mellomværendet mens Nilsen undertiden hadde holdt både meg og hunden som gisler.

Nå som jeg har samlet meg og tenkt lenge, nøye og grundig gjennom hele situasjonen, har jeg kommet frem til følgende konklusjon:

 DRA TIL HELVETE, DIN JÆVLA PSYKOPAT AV EN SVINDLER!
Tidligere den dagen hadde jeg samtalet med en god venninne av meg som var i behov av en flink veterinær og anbefalt Nisen for henne, men jeg skal love at hun fikk en kontrabeskjed ikke lenge etter!

Mens jeg ventet på at min hund skulle bli ferdig, kom det inn en mann med en hund som var nær to ganger så stor som min. En slags hvit «labbetuss».

Han sa at veterinæren hadde forespeilet ham om at fjerning av tannsten på hans hund denne dagen, ville ta 1,5 timer!

Vel – Da vil jeg tro at figuren avkrevde den stakkars mannen nær 10.000 kroner, tatt høyde for hans absurde estimater i vårt tilfelle – størrelse på hund –  inkl. tidsbruk!

Hold dere unna!

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den november 13, 2015 av i Freddy K. nilsen, Samfunn, svindel, veterinær med stikkord , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

november 2015
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

