Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Nav snur etter massivt press fra borgerene selv. Media sviktet totalt!


ABACOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Leah Olsen på Navgruppa jeg administrerer på FB 29.08.2015:
Denne er til dere nett troll her inne som påsto jeg måtte finne jobb å betale dette selv.
Gav jeg meg i min kamp om å få NAV til å dekke det?
Nei. Og hvorfor ikke?
Fordi jeg visste og vet jeg har krav på det pga alt tullet de har presset igjennom som ikke har funket og mtp at de har spytta ut over 1 million i trygd på meg over 12år.
Så…. Er lov å bruke huet litt avogtil.
Leah Olsen sitt bilde.
http://on.fb.me/1zmzKUG
Og nettrollene har det vært mange av, inkludert et godt knippe av Navansatte og deres manipulerende klakkører som har bagatellisert de uomtvistelige fakta som er brakt til torgs via lydopptak.
Alle nedrige metoder som tenkes kunne, ble tatt i bruk for å tilintetgjøre en arbeidssøker som sto fast på sin lovpålagte rett til bistand for å oppnå høvelig arbeid.
Men Leah lot seg ikke knekke, selv om det hele tok svært på.
Hun er et MENNESKE, som deg og meg.
Svikerene:

aftenposten

DAGSAVISENABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABABTRAITORVeien å gå har vært tung!
ABABABABABABABABABABABABABABABDAGBLADet har ikke vært bare bare.
ABABABABABABABABABABABABEHETAMassivt press måtte til, og i de to postene som er linket til under, fremgår mye av historien om den lange veien Leah måtte gå for å oppnå sitt største ønske om varig arbeid, som var brolagt med onde intensjoner, ydmykelser og samkjørt maktbrynde fra flere ansatte i den etat som er lønnet for å bistå borgere på sin vei til arbeide.
UKEAVISENMange av aktørene burde ha vært sparket på dagen, for å manipulere, raljere og kverulere i sin iver etter å eliminere damen som henvendte seg til Nav i god tro om at hun ville motta profesjonell og rederlig bistand.
KLASSEKAMPENVGForvaltningskriminaliteten som her dokumenteres, ble effektuert av skadevolderene fordi deres karakter er slett, for at de er udugelige, for at de ønsket å spare etaten for penger – hvilket aktørene så allikevel ikke har adgang til iht. lovverket, eller så er det en god blanding.
Jeg berømmer Leah for å ha utvist dødsforakt overfor en lovløs etat ved å legge ut lydopptak med uvesenet:
Flere Navrammede velger å offentliggjøre lydopptak med etaten (Del 1 utdrag):
Her dokumenteres – via lydopptak, en av mange groteske historier om hvordan Nav og deres samarbeidspartnere går inn for å herske, tvinge, krenke, nedverdige og manipulere for å bryte ned borgere i behov av støtte og bistand.
En godt samkjørt og strukturert forvaltningskriminalitet som Nav og deres samarbeidspartnere i mange år har begått innbyrdes – ustraffet.
LIVETIMORGENDette holder vi Navrammede borgere på med å endre, nettopp ved å gå til den ytterlighet å legge ut opptakene vi har tatt av møter med institusjonene.
For å klage nytter ikke, og pressen tier våre vitnesbyrd konsekvent ihjel!
Aller først – Tusen takk for at dere – Leah og Karina har valgt å legge ut et svært alarmerende lydopptak med Åspro – samarbeidspartner av Nav! (Flere fulgte):
http://bit.ly/1hnzqgY
Flere Navrammede velger å offentliggjøre lydopptak med etaten – Del 2 (Media nekter å besvare min henvendelse)
http://bit.ly/1wP2Tq5
Den stygge saken som kan leses i postene over er et så godt eksempel som noen, over at påtrykk via lydopptak med etatsbermen hjelper, fra maktesløse borgere som reiser seg og protesterer på det inderligste når både klageinstanser og Media forholder seg Musestille!
Jeg har selvsagt gratulert, og gratulerer så mye igjen!
Jeg både håper og oppfordrer sterkt til at mange vil følge Leah og samboerens eksempel og gjøre det samme.
Bare slik kan man få bukt med den giftige og sterkt skadelige interne ukulturen i Nav og hos flere av deres «samarbeidspartnere» som volder mennesker i behov av profesjonell og seriøs bistand og deres pårørende enorm skade både helsemessig og økonomisk.
Og jeg vil sterkt fremheve at ingen av de involverte som har herjet med Leah har blitt påført en eneste ripe i lakken.
De sitter trygt og fagforeningsbeskyttet i sin stillinger, og får herje og herske videre, i kjent stil.
– Nå kjent, via de involverte skadelidte!
Media, politikere og ledere i Nav – dere tause, feige, unnvikende og kalkulerende kamerater i deres innavlede klikk av et brødreparadis – Ta grep! 
http://bit.ly/5PFSA
Ti bud til en ung mann som vil frem i verden
http://bit.ly/V3FYs

ABABERSEL

Den alvorlig syke trygderettsavdokatens møte med NAV – Kommentar
«Strukturell vold, er det som skjer når publikum blir overkjørt av Systemet»!
I det offentlige så ser det ut som at den enkelte saksbehandler nærmest kan gjøre akkurat det de vil overfor publikum uten at det får noen konsekvenser i det hele tatt!
http://bit.ly/1lrSNTR

ABEASPE

Norske avisers sensur av systemkritikk
Jeg er verken Advokat eller Dagbladjournalist, ikke er jeg kreftsyk heller som jeg vet om per nåværende.
Jeg er kun en ringe 52 år gammel borger med bachelor i Kultur- og samfunnsfag fra UIO som Nav har herjet vilt med i hele syv år fordi jeg på blogg og i diverse debattfora har dokumentert de lovbrudd, trakassering, represalier og gjengjeldelser jeg har erfart fra samkjørte, inkompetente og hevngjerringe aktører i etaten og navngitt disse.
Men når jeg ser anledning til å ytre meg rundt dette og hint i respons til avisartikler, blir jeg resolutt kneblet (Dagbladet denne gang)
http://bit.ly/1ov8mxv

ABAHARDLOOK

Den enkelte Navansatte skal personlig stilles til ansvar for egen praksis!
http://bit.ly/1pD9z3j

ABABERNT

ABABABABARACRAT

Om «skikkelige mennesker i forvaltningen» (jeg svarer professor Bernt)
Dette er krystallklare retningslinjer og direktiv Bernt, og du – mer enn mange av oss, burde utvilsomt sitte inne med svært god kunnskap om de hyklerske mekanismer som tåkelegger, forsvarer og beskytter uskikkede ansattes søplete agering og avvikspraktisering
Trass din viten, presterer du llikevel å begå meningsløs retorikk:
Fokuset på maktmisbruket som flere Navansatte holder i hevd forsøkes dempet ved at du manipulerer realitetene, der aktørenes sabotering av eget eksplisitte ansvar for å ivareta borgerenes beste unnskyldes med noe så diffust som at de er underlagt «et uetisk system» og at «budsjett må holdes» – men NEI, det er slett ikke denne påståtte evneveike tanketomme kollektive psykosen som råder!
For de etiske retningslinjene for virksomheten er hugget i stein.
De ansatte PLIKTER å gjøre seg kjent med dem, det er et lederansvar å påse at de er lest, forstått og overholdt, og der fremgår at brudd på disse vil medføre alvorlige konsekvenser – så som tap av tjenesten.
Herunder vil jeg sterkt påminne om aktørenes lydighetsplikt som du så varmt favner i en oppsiktsvekkende villedende retning:(…)
http://bit.ly/1EPAFzf
IMG_7211
Her følger mine vitnesbyrd fra misbruket av myndighet som tok plass i møtene med Navs samarbeidspartner OPT, der aktørene – etter at de hadde bedrevet grove gjengjeldelser overfor meg på bakgrunn av min varsling til ledelsen i Nav og min offentliggjøring av forholdene på Aftenposten Debatt om trakassering fra «veileder», skrev meg ut av tiltaket på bakgrunn av falsk forklaring som bidro til å frata meg min Yrkesrettede Attføring og sende meg rett på sosialen, der samarbeidende aktører har ignorert både meg og Advokat og sørget for å holde meg på minste sosialhjelps norm i over 7 år!:
Tapet møtereferat av 29.04.2008 med Nav Nordstrand Trygd
http://bit.ly/d0Ms37
Tapet møtereferat av 12.06.2008 hos OPT – ekstern samarbeidspartner av Nav, der grove represalier tok plass
http://bit.ly/dls5B3
Tapet møtereferat av 02.07.2008 der innklaget aktør bruker mine funksjonshemminger mot meg
http://bit.ly/a0wCb1
Falsk forklaring (ordrett gjengitt) og grovt misbruk av stillingsposisjon, bidrar til og stanse Yrkesrettet Attføring:
http://bit.ly/btWVJt
Nav- Hittil upubliserte møtereferater tilknyttet klagesaken:
http://bit.ly/cMeFZP
Forbrytelser i den Offentlige Tjeneste – Forbrytelser uten straff
http://bit.ly/dZxQ3D
Navansatte og utskjelling – Slik skaper etaten uføretrygdede
http://bit.ly/eOMfax
LISTEN OVER ALLE BLOGGPOSTER
http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den august 29, 2015 av i maktmisbruk, Nav, Politikk, Samfunn med stikkord , , , , , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

august 2015
M T W T F S S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

