Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Kystpartiet – Partiet som sensurerer nettopp DEG!


ABEGOODFA

Diskusjon mellom Kystpartiets administrator og meg på deres gruppeside på Facebook som starter 14.05.2014 etter at jeg hadde gjort oppmerksom på følgende blogginnlegg på gruppa om Nav som jeg administrerer:
Til Mimmi Kvisvik – Hvorfor kommer du på banen først nå!
http://bit.ly/1nzynKk
  • Odd Inge Storli (Deler art. om Kvisvik – altså ikke mitt blogginnlegg) til medlemmene på sin gruppe):
    «FO-leder Mimmi Kvisvik påpeker at også brukere i rustjenester og rusbehandling, barnevernet og Nav trenger den type rettssikkerhet hvor den enkelte ansatte står faglig ansvarlig for sin praksis.»
  • Jeanine Horntvedt Jeg velger å avgi følgende kommentar til overnevnte:
    Ja. Og det er nettopp dette jeg arresterer henne for, i en gigantisk selvmotsigelse fra hele fem år tidligere!
  • Odd Inge Storli NAV er mer og mer under lupen for tiden sammen med annen offentlig forvaltning. Det er bare så veldig synd at enkeltsakene kommer ikke frem pga «taushetsplikt» fra det offentlige og at mange vegrer seg for å utlevere sitt privatliv. Vi trenger mer fokus på forvaltningsorganene slik at vi kan forbedre dem iht til rettssikkerhet og hensikten med organene i sin helhet.
  • Jeanine Horntvedt Vet du ikke at forvaltningen er forpliktet å forklare seg når borgeren selv løser dem fra taushetsplikten? Det tør jeg faktisk påstå at du gjør:
    Les litt langt nede i denne posten:
    Nav kan ikke nekte lydopptak!
    http://bit.ly/1pihBNA
    Ei heller kan de nekte å uttale seg til pressen når borgerene har løst dem fra taushetsplikten.
    Odd Inge Storli Jeg refererer til Etatens taushetsplikt i gåseøyne. Noe som jeg håper folk oppfatter som at etaten gjemmer seg bak til stadighet.
    Min påstand er at NAV uttaler seg og handler opphevet og suveren ovenfor samfunnets borgere til tross for norsk lov og regelverk.
    Kystpartiet ønsker å jobbe med å verne enkeltmennesket mot overgrep både fra offentlige og private maktkonsentrasjoner.
    Men dette er på et politisk plan og ikke på det juridiske plan som tar for seg enkeltsaker slik advokater gjør.
ABALAIEH

Jeg svarer: Hvordan har så Kystpartiet tenkt «å verne verne enkeltmennesket mot overgrep både fra offentlige og private maktkonsentrasjoner» når jeg – som Navrammet Borger gjennom hele 6 år erfarte å bli utestengt en periode fra dette partiets FB-gruppe på bakgrunn av min varsling om etatens ugjerninger som er solid dokumentert gjennom like lang tid!?
Partiet Venstre med en langt større posisjon enn dere politisk har – på sin FB-gruppe, tillatt at jeg refererer til mine bloggposter uten at de har utestengt meg en eneste ***** gang, så jeg forstår slett ikke ditt fromme utsagn!?
(Dermed ringer Storli meg på privaten og påstår at jeg er urettferdig. Han har også tatt initiativet til å ringe meg opp 4 ganger tidligere og fremheve eget parti under dekke av at han ønsker å bistå meg og fremme min sak via partiet)!

BS!

  • Odd Inge Storli Du ble gjenopptatt i gruppen pga meg og det er beklagelig det skjedde i det hele tatt.
    Jeg gir deg medhold i at statlige etater bør forholde seg mer brukervennlig, så jeg forstår ikke at du oppfatter meg slik du beskriver over.
    Men det er din rett til å mene hva du vil selvfølgelig.

    Men det er tilrådelig å ikke bli for personlig i det offentlige rom fordi det vil kunne sage av grenen man sitter på.
    Jeg beklager om jeg har tråd for langt eller feil. Det vil ikke skje i fremtiden.
  • Jeanine Horntvedt «Men det er tilrådelig å ikke bli for personlig i det offentlige rom fordi det vil kunne sage av grenen man sitter på.» – Dette ber jeg deg være snill å utdype. Mange takk.
  • Odd Inge Storli Nei. Så dyp var ikke min overnevnte kommentar at det trengs mer å utdype. Ønsker deg lykke til.
  • Per-Roger Vikten Nå er ikke dette » partiets FB-gruppe «, det er gruppe opprettet av et medlem av Kystpartiet, så det står fritt frem for adm. å gjøre stort sett som de vil uten at Kystpartiet står ansvarlig !
  • Jeanine Horntvedt Hva heter administratoren? Det fremgår ikke av informasjonen. Er det Storli?
  • Odd Inge Storli Matnyttige kommentarer her vil være å debattere innlegget. Og som overnevnt støtter jeg et arbeid som går på å sette lupen over offentlige etater som ikke virker etter folkerettslig oppfatning og gjeldende regelverk.
  • Jeanine Horntvedt Er det DU som er administrator? Et rimelig enkelt spørsmål etter min mening.
  • Odd Inge Storli Siden denne tråden ikke ser ut til å handle om innlegget lenger viser jeg til Kystpartiets nettside.
    Her kan man finne info om partiets opprinnelse, program og hvordan man kan melde seg inn.
    Stem Kystpartiet 2017.
    http://www.kystpartiet.no/
    Så slettet gruppa hele diskusjonen!

    ABAKARA

    Storli skriver 28.05.2014:
    Arbeiderpartiets facebooksider sensurerer og utestenger folk med andre meninger eller argumenter som ikke er god jord for partiet.

    Nå må de gjerne gjøre slik de ønsker. Men dette er å legge lokk på ytringsmulighetene må ansees som udemokratisk og vil føre til at de som leser får en enkel vinkling uten å møte kritisk tankegang.

    Det gjenspeiler også metoder som blir brukt av utenlandske diktatoriske regimer hvor folket ikke får komme til.

    ABACADE

    Jeg svarer 5/6: Men det er jo akkurat det dette partiet også bedriver!
    Samtlige av mine innspill er slettet og ny post ble først satt på vent og deretter aldri satt inn.
    Det dreiet seg om et lydspor på Youtube der grovt misbruk av myndighet ble bevist. Hva har du å si til det?
    (Da la jeg ikke inn lydsporet igjen, men linker til det her):
    LYDOPPTAK VARSLING GJENGJELDELSER FRA OPT 12.06.2008
    https://www.youtube.com/watch?v=ZYSdtrV5kyE

    ABAGAL

    Odd Inge Storli:
     Ja det er jo just det jeg mener ikke skal forekomme. Det skal jo være slik at man kan legge inn saker og jeg har postet en del fra din gruppe for å belyse hvor dårlig NAV fungerer.
    Jeg personlig mener innlegg som ikke er støtende over takhøyde må få stå uansett. Så får folk velge om de vil like kommentere eller la være.
    Men tidligere har det vært personlig feide mellom parter på privat basis som ikke har noe i dette forum å gjøre.
    Mens du belyser jo hva du opplever i systemet som er høyst kritikkverdig og er under takhøyden etter min mening.
    Folk her jobber med både det ene og det andre.
    Jeg for min del prøver å få NAV opp på agendaen pga stort sviktende engasjement fra offentlig hold med tanke på rettssikkerhet iht misbruk og «feil og mangler» iht brukere i NAVsystemet.
    Og helt ærlig synes jeg du gjør en stor jobb som kanskje kan gagne andre også.
    Og for de som ikke kjenner gruppen din legger jeg linken ut her
    Jeanine Horntvedt Ingen imponerende tale Storli, og jeg merker meg også at du behendig unngår å linke til min blogg samtidig som du fremhever at du forsøker å få Nav opp på agendaen.
    Lydsporet er fremdeles ikke tatt inn. (sitat slutt)
    Når jeg senere samme dag går inn for å se om denne diskusjonen er slettet, så er den ganske riktig det!:
    «Vedlegget er ikke tilgjengelig. Vedlegget har blitt fjernet, eller personen som delte det, har ikke tilgang til å dele med deg.»
    MERK: Like før jeg skal poste dette blogginnlegget, blir overnevnte diskusjon satt inn igjen, med følgende tilsvar:
    Odd Inge Storli Jo flere forskjellige saker som fremheves om NAV er mer effektiv enn en sak alene. Dessuten har jeg linket til dine innlegg og blogg tidligere. Mulig det handler om kort hjernevirksomhet hos meg, men jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette eller hva du prøver å si. (sitat slutt)
    Med dette avslutter jeg all videre kommunikasjon med Kystpartiet, siden det har vist seg at de taler med to tunger og ikke er håret bedre enn andre partier hva angår knebling av ytringsfriheten.

     

    LISTEN OVER ALLE BLOGGPOSTER

    http://bit.ly/hwKs7V

 

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den juni 5, 2014 av i manipulering, Nav, Nyheter&Debatt, offentlige kontor, Politikk, Politikk, Sensur, vilkårlighet med stikkord , , .
Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

juni 2014
M T W T F S S
« May   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

