Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Partiet Venstre utestenger meg fra deres FB-side etter debatt


Men jeg er som alltid føre var etter å ha blitt slettet fra uttallige nettsider opp gjennom årene, så her følger den lagrede debatten som fulgte av denne posten (må leses først):
Sjikane fra unge Venstres nestleder overfor funksjonshemmet seniorinnbygger
http://bit.ly/1weyK0F
(Her slettet altså Venstre først den opprinnelige diskusjonen mellom John Christer Rusti og meg, hvilket ledet til min utgivelse av overnevnte innlegg)

ABABARO

Etter at denne lange kommentarrekken har fått rulle og gå en tid, både sletter partiet Venstre hele debatten samt utestenger og sperrer meg fra gruppa!:
Kenneth Haug – Praktikant for Politiske Nyheter – Tidligere: Aftenposten Distribusjon As – Studerer Political Science ved Universitetet i Oslo (UiO) – innleder med å kommentere på Venstres FB-side der jeg linket til overnevnte post:
«Aiaiai, denne diskusjonen kan bli god underholdning. Popcorn, noen?»
Jeg svarer: En like stor ignorant som heller ikke ønsker å ta inn over seg at jeg bokstavelig talt kjemper for livet!
Morten Skåningsrud – Fylkessekretær hos Venstre og Kommunestyremedlem hos Venstre
Tidligere: Unge Venstre og Raider EMB kommer inn.
(Til meg):
#1 Jeg tror din definisjon av sjikane er noe annerledes enn almenheten sin. Det, det vises til er krass kritikk, men ingen sjikane. Etter mitt syn er dette innlegget langt nærmere sjikane, enn hva John Christer sin kommentar var.
#2 John Christer Rusti er nok ikke Unge Venstre sin nestleder. Det er det Alva og Baard som er.
Vil understreke at det er helt ok å føle seg nedfor etter kritikk, men å gå ut så offentlig, så hardt er en meget dårlig idé. Ville spurt Christer pent om han kunne fjerne kommentaren, noe som ville vært en langt hyggeligere og mer fredfull måte å løse dette på.

ABAKOL

Jeg svarer: Hvorfor fjernet partien i det hele tatt diskusjonen mellom Rusti og meg!?
Det i seg selv fratok meg muligheten for å evt. kunne bidra med overnevnte «løsning» – hvilket jeg så allikevel ingenlunde hadde gjort!
Min sak er HORRIBEL! Her skal ingen inn med verken silkehansker eller manipulering – det godtas IKKE!
Kenneth Haug – Praktikant for Politiske Nyheter – Tidligere: Aftenposten Distribusjon As – Studerer Political Science ved Universitetet i Oslo (UiO) sin kommentar er også helt forkastelig!
En like stor ignorant som heller ikke ønsker å ta inn over seg at jeg bokstavelig talt kjemper for livet!
Hva feiler det dere!?
Morten Skåningsrud svarer meg:
Jeg har også mye sympati for situasjonen din og syns det er veldig trist å høre om. Jeg mener dog det ikke er rette veien å gå å henge ut mennesker, hvis man ønsker sympati og hjelp.
Jeg biter meg merke i at alt vi skriver blir kopiert i en annen lik post som dette. Det er ufint. Spesielt ovenfor Kenneth Haug som blir hengt ut.
Ref: https://www.facebook.com/jeanine.horntvedt?fref=nf
Informasjonskonsulent hos Jeanines Blogg Studerte Sociology/Law and Society på Domus Academica Bor i Oslo, Norway
Jeg svarer: Kenneth Haug har fint klart å «henge ut» seg selv på egenhånd! Bare det at du karakteriserer Haug og Rustis kommentarer som at jeg «henger dem ut» bekrefter jo hele poenget.
Morten Skåningsrud svarer meg dette – verken mer eller mindre: «Gud bedre Jeanine».
Jeg responderer: Hva mener du Skåningsrud? Er dette det «beste» en fylkessekretær hos Venstre og kommunestyremedlem hos Venstre klarer å bidra med?

ABAGALL

John Christer Rusti (svarer meg):
Hahahahahhahahaaha.. Jeg var ikke klar over at jeg var blitt Unge Venstres nestleder Jeg har faktisk ingen verv i Unge Venstre overhodet. Har hatt verv der tidligere, men ikke nå.
Og hvordan er det jeg har sjikanert deg? Du postet en link til bloggen din og jeg kommentere hva jeg synes etter å ha prøvd å lest litt. Jeg prøvde å legge en hel del velvilje til og jeg skjønner at det kan være tøft å sloss med NAV.
Men det var alikavel tilnermet umulig å få noe ordentlig ut av bloggen. Den var så rotete og lite sammenhengende at det egentlig var litt slitsomt. Om du skal komme noen plass så bør du jo heller konkretisere litt mer. (sitat slutt)
Jeg belyser: 10.04.2011 – John Christer Rusti er nytt styremedlem i Sør-Trøndelag Venstre (…) John Christer er i dag politisk nestleder i Trondheim Unge Venstre.
http://bit.ly/1my3Ond
Sigve Lundsaunet Tidligere Frilanser for Trønder-Avisa
juli 2009 til juni 2012 til meg:
«Prøver å legge opp det litt pent å pyntelig her jeg nå: Du er ikke blitt sjikanert, selv om du tviholder på akkurat det. Bloggen din er et rent virrvarr, og totalt uleselig. Du svarer ikke på spørsmål, og når du henter info bruker du gjerne tre år gamle kilder, selv om du sannsynligvis er fullt klar over at de er uriktige. Jeg sliter litt med å ta deg seriøst.»
  •  
  • Robert Sandøy Hva med å bare ta til seg kritikk og gå videre, i stedet for å henge ut folk med navn på bloggen din og på facebook? Dette ligner mer på en heksejakt, bare fordi du ikke tåler det minste kritikk. Det du gjør er fryktelig smakløst.
  • Jeanine Horntvedt Det er din trolling også.
  • Robert Sandøy Så seriøs du er….. Jeg takker for meg i denne diskusjonen.
  • Jeanine Horntvedt Det gjør du rett i, for dine sleivspark er direkte forkastelige.
  • Víðarr Schiefloe Jeanine, jeg tror du ville fått mer sympati for din sak hvis du prøvde å ikke antagonisere gud og hverman på den måten du gjør…
  • Jeanine Horntvedt Jeg er overhodet ikke ute etter «sympati for min sak» – jeg krever rettferd!
  • Magnus Bernhard Lindseth men hvilken rettferd? her har jo mange prøvd å være saklige og fått en stygg kommentar tilbake? hvilken rettferd er du ute etter?
  • Víðarr Schiefloe Ja, men det oppnår man heller ikke ved å antagonisere alle.
    Jeg skjønner at du krever rettferd, men jeg synes ikke fremgangsmåten din virker særlig produktiv.
  • Ola Hulbak Jeg kan ikke se at du har blitt sjikanert her. Her er det du som sjikanerer!
Jeg svarer: Jeg er direkte frastøtt over «gutteklubben grei»!
Minner meg i store trekk om det samme konsept som ble benyttet overfor både meg og en annen debattant her:
“Hvordan blir Nyemeninger.no bedre?”

Utdrag fra et svar fra Lektor Heidi Stakset som like vel kan gjelde her inne:


Til Arne Strand
Publisert 18 november 2011 Kommentar #42
Jeanine, som skriver for de svake, med dype og svært avanserte refleksjoner, blir slettet av menn som skriver dårlig norsk.
Jeg siterer:
«Sverre Basberg skrev til Jeanine»: «La oss slippe (…) Gå til vgd.no og bli der.»
Dette er – for å si det mildt-en svært pøbelaktig måte å uttrykke seg på.
Marius Møllersen skrev til Jeanine; » Du skriver dårlig, for usammenhengende og for uinteressant.»
Denne kommentaren er preget av Møllersens egen utilstrekkelighet.
Han klarer kanskje ikke å følge resonnementene til Jeanine.

ABAJOI

Helmikstøl (bildet) lar disse umodne lavmålkommentarene stå, mens de utdypende resonnementene og etisk funderte kommentarene til Jeanine, som omhandler de fattiges situasjon i Norge, blir slettet.
Helmikstøl har også slettet mine litterære kommentarer, og gitt meg en advarsel om at neste gang jeg skriver litterært (eller på en måte han ikke forstår-) blir jeg helt utestengt fra dette nettsted.
Det er pøbelen som dominerer nå, og de er- som denne debatten viser-umodne menn som rotter seg sammen og angriper verbalt- og pr. mail- sine kvinnelige meddebattanter.
http://bit.ly/Sylr4f

  • Jeanine Horntvedt Jeg har i syv samfulle år dokumentert myndighetsmisbruk av stort format på min blogg, i debatter m.m. alt mens jeg bukker under selv. Hvis noen later som de ikke evner å lese eller resonnere seg frem til de enkleste ting der, så de om det. Hvis du attpåtil tror at jeg skal bruke mer av mine krefter på å trå denne ørkesløse pubertale debatten, så deg om det.
  • Jon Bru Nybø hjelpes….
  • Petter Tømmerås Bossum Jon Bru Nybø : Beste svaret! Godt oppsumert😄
    Morten Skåningsrud
    Når en maioritet er uenig med noen, kan det være en god vane å gå i seg selv, før man konkluderer med at det er en «gutteklubben grei». Til informasjon har jeg ikke møtt eller langt mindre kjenner noen av meddebatantene her (Med unntak av Kenneth).
    Det å gå i seg selv og hele tiden vurdere sine standpunkt er noe som tilhører Venstre. Som medlem er man i utganngspunktet i en meningsminoritet og må hele tiden vurdere sine standpunkt opp mot ny kunnskap. Det gjør hvertfall jeg.

ABABASTNAD

Jeg svarer: Og jeg siterer kommentar 60 i overnevnte debatt – Stakset igjen, og tar dette med for å illustrere slettingen Venstre foretok av den opprinnelige diskusjonen som pågikk her – UTEN å gi meg en forklaring.
Kanskje kan denne like så vel bidra til å «kaste lys over mysteriet»!:
Publisert 18 november 2011 Kommentar #60
La meg forklare for nettredaksjonen hvordan diktet til Bjørneboe, som Jeanine viser til, har direkte relevans for nettredaksjonens reelle retningslinjer.
«De som er flest, har alltid rett»
I denne nettdebatten har flere kritisert Jeanines innlegg og kommentarer uten å kjenne innholdet i innlegget, ei heller å diskutere det.
Det faktum at hun er en eminent skribent som overgår samtlige skribenter her på nettstedet, har ikke vært debattert.
I stedet har det kommet latterlige, og til dels aggressive angrep på henne fra minst to kommentatorer. Dette «flertallets diktatur» har nettredaksjonen tatt hensyn til og slettet Jeanines innlegg i dag.
«Ta den sterkestes parti»
Nettredaksjonen lar seg blende av den udifferensierte «muskelstyrken» og også av akademikere som har en posisjon i samfunnet og som følger kutymens riter og regler, for å befeste maktapparatet. Derfor har Helmikstøl gjort kort prosess på mest eminente skribent som fører de svakestes sak.

ABAJAK

«Se hvem som får applaus og hva du kan dra fordel av»
Dette handler om å ri på popularitetens bølge, som kan styrke egen posisjon. Her ser vi at debattantene applauderer hverandre og befester den stille overenskomst i det lukkede brorskap. For det er et brorskap mot to kvinner.
«Tenk nøye ut hva du bør mene det kan bli dyrt å stå alene»
Den utspekulerte følger tanken som byr seg til enhver tid, uten intergritet. Personer som bøyer seg for rutiner laget av andre, setter begrensninger ved værens sannhet for fattige. Denne gruppens intoleranse fungerer som redaksjonens vokter. Jeanine har fått kjenne hva det vil si å stå alene.
«Følg ingen altfor høye krav»
Jeanines tekst stiller høye krav til leseren- i likhet med enkelte av mine tekster, og spesielt dikt.
Disse tekstene har blitt slettet.
De usaklige angrep på Jeanine vitner om misunnelse på hennes høye mentale nivå og skrivekapasitet som overskrider enhver annen. Så da har løsningen vært å viske henne ut samtidig som redaksjonen finpusser på egne tomme riter og rutiner.
http://bit.ly/1rcRRbG
  •  
  • Tidligere frilanser for Trønder-Avisa
    (Han bare setter inn dette bildet):
    Sigve Lundsaunets bilde.
    Per Kristian Haugen Dette er bare en  trist sak fra ende til annen. Jeanine . Det høres grusomt ut, og jeg ser ikke for meg at noen her har annet enn sympati for måten du har opplevd NAV og det norske velferdssystemet på.
    Det er åpenbart at du har lagt mye jobb inn i bloggen din. Det er en utrolig samling med informasjon, og helt tydelig svært nær beskrivelse av det du har gått igjennom.

    Når det er sagt må du innse hvordan det ser ut for noen som ikke har lest alt du har lagt ut, eller vet alt du vet om saken. Det er ikke meningene dine, eller informasjonen du har samlet som kritiseres her, men det faktum at den nesten uoverkommelige mengden med informasjon du har lagt ut er vanskelig for de fleste av oss å få oversikt over. Ikke bare fordi det er store mengder, men fordi layouten fremstår rotete.

    Det er mulig du føler deg urettferdig behandlet, og noe av kritikken på layouten kunne nok vært frembragt mer elegant og diplomatisk. Når det er sagt så er det flere av oss som blir litt overveldet og som på bakgrunn av dette har problemer med å sette oss inn i blogginnleggene dine. Resonnementet blir uklart uten kontekst, og konteksten overgår hva man kan forvente at en utenforstående vil måtte sette seg inn i.

    Håper du forstår at det er ikke sympati for saken din, men problem med mengde og tilgjengelighet (grunnet manglende systematikk) i informasjonen du kommer med som folk ser ut til å ha problemer med.

    Jeg til : Haugen:

    Igjen – Hovedsiden av min blogg gjengir hendelsesforløpet av de syv årene rimelig greit, og her står tidlig en tilleggshenvisning:

    Om meg – Del 2:

    «Begynnelsen på forholdene beskrevet i denne bloggen som alle er tapet og kan bevises bortenfor en hver tvil, står å lese i overnevnte post under bildet av Brennpunkt, med overskriften – Min sak i ”korte” trekk.»
    http://bit.ly/zKYewd

    Det står ikke til troende at voksne oppegående mennesker som har en IQ over 35 har unngått å oppfatte helheten her, men da må de også sette av 5 min. til å lese.

    Jeg forstår heller ikke at du tar bildet som Sigve Lundsaunet satte inn over her som et tegn på at «alle vil meg vel».

    Men for all del, det virker som om du har skrevet ut fra oppriktighet, og det takker jeg for.

    Men min påstand er at da har du langt fra oppfattet sammenhengen.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

mai 2014
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

