Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Handlekraftig eller handlingslamma – Kritikk av Nav, slettet igjen!


04.03.2014 – NRK – Ytring i dag, med bildet av statsminister Solberg:
Handlekraftig eller handlingslamma?

ABEBOLE

«Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget må avlyse møtet sitt i dag. Vi har ikkje ei einaste sak å diskutere. I prinsippet kan komiteen berre ta seg fri til påske, fordi regjeringa leverer så få saker til Stortinget, skriv stortingsrepresentant Fredric Holen Bjørdal (Ap)»
http://bit.ly/1fF0VzM
Og så trodde jeg jo at man hadde anledning til å svare, da.
For «Jan Gustav» hadde jo avlevert sin totalt uakseptable kommentar – «for en time siden»!
Dette kringkastet jeg på egen FB-side, samt på Navgruppa jeg er med på å administrere:
NAV – når du trodde du hadde nådd bånn, hjelper NAV deg mye lenger ned
http://on.fb.me/1d0cKex
Og så la jeg inn min kommentar med et veddemål om hvor mange sekunder det fikk lov til å stå, siden samtlige av «meningsbærende media» har slettet meg fortløpende de siste årene – omtrent uten unntak.
Kommentaren fikk kun stå i få minutter før den ble slettet, og gikk slik:
Hvorfor ikke diskutere forvaltningskriminaliteten som på går ved Nav St.Hanshaugen sosial?
Det er da nok av politikere jeg sendte denne varslingen til 09.02.2014 inkludert Erna Solberg.
abfy
Dvs. der fikk jeg en mail tilbake – datert 24.02.2014: 2011/1016/BBA der sto skrevet:
Helse- og omsorgsdepartementet
Postboks 8011 Dep
0030 Oslo
Oversendelse
Vedlagt oversender vi kopi av henvendelse til statsminister Erna Solberg fra Jeanine Horntvedt datert 9. februar 2014 til Helse- og omsorgsdepartementet som rette fagdepartement.
Med hilsen
Bente Baltzersen (e.f.)
seniorkonsulent

ABHYSJ

Om varslingen her:
Journaliststandens tabuemne
«Nav-kontoret på St. Hanshaugen doblet vaktholdet i sommer etter trusler og bråk.»
Det er en grunn til at de har måttet doble vaktholdet, og dette kan jeg bevise at bl.a vil være på bakgrunn av de uegnede aktører som der virker, og som raljerer med hjelpetrengende søkere på det mest uanstendige!
http://bit.ly/1bwnk1a
22.02.2014 – Nav St.Hanshaugen sosial – Lydopptakene
Dette er hva journalistene ikke ønsker å opplyse almennheten om:
http://t.co/3poMZUDgVE
25.02.2014 – Vanlig kost for Navansatte
Hvem blir det neste offeret Eriksson – og på hvilken side av det kabylske hus vil vedkommende befinne seg!?
De faktiske forhold dreier seg altså om liv eller død – legg deg det på minnet!
http://t.co/tO63vFYe0C
Politiker: Dårligere service for brukerene er ene og alene NAVs ansvar!:
http://t.co/wxUWgsUwFf
Her er hele listen over de jeg sendte kopi av klagen til som primært gikk til sosialleder Sigurd Røeggen og hans overordnede, der noen har uttrykt stor forferdelse over varslingen og gitt meg skriftlige lovnader om at saken vil bli tatt opp i flere instanser, samt at kontakten med meg vil opprettholdes:
Bydelsdirektør for St.Hanshaugen Ellen Oldereid, Avdelingsdirektør for Velferds- og helseavdelingen Nav St.Hanshaugen Sven Bue Berger, Sosialleder ved Nav St.Hanshaugen Sigurd Røeggen, Helse- og sosialbyråd Øystein Eriksen Søreide og Byrådsleder Stian Berger Røsland, med kopi til Fylkesmannen i Oslo- og Akershus, Helse-, sosial- og eldreombud i Oslo Anne-Lise Kristensen, Arbeids- og sosialminister Robert Eriksson, Arbeids- og velferdsdirektør Joakim Lystad v/forværelsesekretær Gunn Marit Svendsen, Leder av det nye Styret i St.Hanshaugen Venstre – Sindre Hervig, Nestleder i partiet Hilde Vestrheim, Brennpunkt-redaksjonen, Leder i Bydelsutvalget Torunn Kanutte Husvik, Leder for Helse- og sosialkomiteen Maria Badea, Nestleder for Helse- og sosialkomiteen Fredrik Lothe, Politisk representant for Råd for funksjonshemmede Irma Iversen, Leder for Eldrerådet Bydel St.Hanshaugen Ivar Børsheim, Nestleder for eldrerådet Anne – Lisbeth Lagset Engh, Eldrerådets politiske representant i Helse- og sosialkomiteen Tormod Hermansen, Leder Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon Lars Poverud, Regionsdirektør for Norges Handikapforbund Kjersti Fremstad, Nestleder for Norges Handikapforbund Gudrun Jære Hoel, Byråd for eldre – Byrådsleder Aud Kvalbein, Statsminister Erna Solberg, Helse- og sosialkomiteen – kommunestyret, Komiteleder Tone Tellevik Dahl, Nestleder Toril Berge, Gruppeleder Bjørnar Moxnes, Leder for Helse- og omsorgskomiteen Kari Kjønaas Kjos, Nestleder Kjersti Toppe, andre nestleder Torgeir Micaelsen, Stortingsrepresentantene Olaug Bollestad, Freddy de Ruiter, Kristin Ørmen Johnsen, Ketil Kjenseth, Audun Lysbakken, Elisabeth Røbekk Nørve, Sveinung Stensland og Tone Wilhelmsen Trøen, Leder for Arbeids- og sosialkomiteen Arve Kambe, Stortingsrepresentantene Per Olaf Lundteigen, Bente Stein Mathisen og Johnny Ingebrigtsen, Direktør for Statens Helsetilsyn Jan Fredrik Andresen, Assisterende direktør Jo Kittelsen, og Assisterende direktør Heidi M. Rudi.
Sitat slutt.
Nå har jeg lagt infoen ut på NRK Ytring, og teller sekundene til de sletter den.
Imidlertid kan man se på hva denne personen skrev for en time siden, som vitterlig får stå der!:
Jan Gustav
«Jeg har over flere år forundret meg over hvorfor Erna Solberg i mine øyne fremstår som dum og fjern.
Senere har det blitt avslørt at både hun og de aller fleste i partiledelsen er dysletikere (kan hverken lese eller skrive).
For noen dager siden ble det avslørt at Bergen Høyre er et tungt belastet narkotikamiljø. Hele 6 medlemmer er under politietterforskning.
Nå slår det meg at Erna Solberg kanskje ikke er dum og fjern, men bare stein?
Og hva får man utført når man er stein? Svært lite og elendig utført.»
Jan Gustavsen. (sitat slutt)

ABOURNA

Ja. Både Gustavsen og jeg ble altså fjernet, enda vi sto noenlunde lysår fra hverandre i våre argumenter – dog fjernet de meg raskere enn Gustavsen …
«Har slettet en del kommentarer her. Personangrep på politikere (i denne eller andre tråder) godtas selvsagt ikke.»
Litt om bakteppet for konsekvent sensur av mine ytringer:
Nav-ansatt døde – Nye Meninger fratok meg ytringsfriheten – igjen!: (Jeg er fremdeles totalsperret per i dag – mars 2014)!
http://t.co/zp3fg9YhVe
Jeg er Norges Folkefiende nr. 1!: Glem alt av påstått sensur overfor ekstremister og islamkritikere!
http://t.co/9aOJrtROE5
Oppsiktsvekkende forskjellshåndtering av pasientklager og klager på Nav!
Jeg startet også debatt om dette innlegget 17.08.2013  i Vårt Land, som de slettet etter to dager, med følgende “begrunnelse”:

Hei
Du har tidleare fått sletta eit innlegg. Du går vidare i same gate som det forrige.
Eg har sletta også det nye, med navngiving og sterke skuldingar mot enkeltmenenske og ein nær sagt uleseleg tekst,
Dersom du framleis vil vere på forumet, må du finne ei heilt anna form.
Helsing
Johannes Morken
Debattredaktør
http://bit.ly/19Av1lQ
Nye Meninger og Vårt Lands sensur av etterprøvbart materiale fra “den svakere part” – Stortingsrepresentanter som lyver, skal beskyttes
http://t.co/memEc3wrZ6
Advokat om min Navsak: “Myndighetsmisbruk Big Time!” – Har du bevis kan dette bli “sprengstoff” i pressen»!
http://t.co/lPadlwHj
Viktig informasjon i blogger, blir fortsatt kneblet (Aftenposten):
«Grelle eksempler på hvordan systemene forsvarer seg selv, finnes bl.a. på Jeanines Horntvedts meget velformulerte blogg»
http://bit.ly/mKgzM

abarl

Jarle Petterson, redaktør for “INorden.org”, diskuterte med flere av sine korrespondenter da jeg spurte om de ville fremheve min sak med Nav, og anførte det følgende 25.06.2008:
“Jeanines historie er intet mindre enn skremmende, om den stemmer — noe vi ikke ser noen grunn til å betvile. Problemet er naturligvis at vi heller ikke har grunnlag for det motsatte — og at det er vanskeligere å feste lit til sannhetsgehalten i beretningene fra en av partene i en konflikt. Derfor har heller ikke Jeanines beretninger fått den oppmerksomheten de fortjener — eller ei — på iNorden.
For hvis det hun skriver stemmer, ville det være lite annet enn et borgerjournalistisk scoop”.
Om Jarle Petterson:
http://bit.ly/10DQl3C
Pettersons kommentar falt (jeg har fått den tilsendt på mail) etter at jeg hadde lagt ut i skrift det tapede innholdet på iNorden – den samme informasjonen som jeg la ut på Aftenposten debatt, men som gikk med i dragsuget når avisen slettet mange års opplysninger etter 22.juli 2011!:
Vår nye ytringsfrihet
http://bit.ly/z4BYPe
Index – Listen over alle bloggposter:
http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

mars 2014
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

