Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Medarbeider på Nav Nordstrand Sosial legger på røret midt i forklaring.


Misbruket av myndighet fra Nav Nordstrand sosial begynner å bli såpass hårreisende spesielt og uttalt nå, at jeg ønsker å fremheve hva som tok plass i dag 16.09.2010 i eget innlegg.

Her kan synes som at alle «medarbeidere» ved kontoret har fått beskjed om hvordan de skal «håndtere» meg heretter, for å utsette meg for størst mulig stressbelastning.

 

Saken ble i dag sent Yrkesetisk råd:

http://bit.ly/19qx6Kz

 

Hvis ledelsen ved dette sosialsenteret til slutt må gå etter de bevis jeg har utlevert på bloggen om deres utenkelige misbruk av myndighet og etter at Byrådet har behandlet mitt krav om flere ansattes avgang, synes agendaen å være at de i mellomtiden har som forsett å holde stressbelastningen ved like overfor meg, med alle tenkelige midler.

 

ABAGAG

Det ligger ingen sjekk i posten i dag heller, som skulle være ny ukebetaling gjeldende fra 15.09.2010 og utover i en uke.

Jeg mottok heller ingen utbetaling som forventet og rettidig lørdag 11.09, og har siden da (som diabetiker) levd omtrent uten mat og blitt såpass mye dårligere at jeg frykter for livet mitt.

Gangen i «kommunikasjonen» rundt dette, vises i første post linket til over med referat fra tapede samtaler og e-post.

Derfor ringer jeg Nav Nordstrand Sosial i dag torsdag 16.09.2010 kl. 14:00 og får snakke med en norsk dame jeg mener at jeg aldri har pratet med tidligere.

Jeg ber om å få prate med sosialleder Vildgun Steinhaugen, og vedkommende spør hvem jeg er.

Det vil ikke være et sjakktrekk fra meg å etterkomme, så jeg gjentar bare spørsmålet.

Hun setter meg allikevel over og jeg venter en god stund, men damen kommer tilbake og sier at Steinhaugen ikke er å treffe.

Da ber jeg om å få snakke med min saksbehandler Hassan Rivandi.

Hun forteller meg at «han er opptatt akkurat nå, så kan jeg ta imot beskjed hvis du vil det»?

Jeg svarer ja, og spør hvem hun er. Hun svarer at «hun er på sentralbordet her». Jeg sier «hva er navnet ditt» og hun svarer meg «det trenger du ikke å vite«!

Hun gjentar spørsmålet om hun kan ta imot beskjed.

Jeg svarer ja, nå er klokken 14:05 og det er torsdag 16 september 2010 «så vi har det på opptak».

Jeg forteller hvem jeg er, at de ansvarlige er gjort kjent med saken, og at jeg heller ikke har mottatt sjekk i dag. Jeg opplyser om at saken nå går fortløpende på bloggen min, og vil sendes Helsetilsynet i dag.

Jeg sier at jeg har sittet uten penger siden lørdag 11.09, og at sosialsenteret påstår at sjekk – ikke den jeg skulle hatt lørdag 11.09 som aldri kom, men ANNEN sjekk som skulle gjelde fra onsdag 15.09, var sendt meg onsdag 8/9, for 8 dager siden men at den heller ikke var kommet frem.

Det siste jeg rekker å si (ordrett) er: «Jeg har tatt kontakt per mail og telefon til sosialsenteret både mandag, tirsdag onsdag og nå i dag, men de påstår kun at «posten har somlet den vekk».

 

PANG! Der får jeg summetonen rett i øret!

 

ABAGAG

Jeg ringer opp igjen. Det går en god stund før telefonen blir tatt.

Samme dame tar telefonen.

Jeg: Det er Jeanine igjen, du la på røret til meg.

X: Jeg var usikker på om du var ferdig, jeg, så jeg … jeg… asså kan jeg legge igjen en beskjed for deg, eller vil du at jeg skal eeeeh…. mmm… vil du jeg skal legge igjen en beskjed? Det var spørsmålet mitt, men jeg fikk aldri noe svar!

Jeg: Jeg gir jo en forklaring og når jeg er midt inne i den så legger du på!?

Lang stillhet.

Jeg: Hvorfor la du på røret?

X: Jeg oppfattet at du var ferdig, at du IKKE VILLE at jeg skulle legge igjen en beskjed!

Jeg: Men jeg begynte jo å forklare, jeg snakket jo med deg i et minutt før du la på røret?

X: Nei! Jeg oppfattet det ikke sånn! Men vil du at jeg skal legge igjen en beskjed ?!

Jeg: Ja. Kommer du til å legge på til meg nå hvis jeg gjentar beskjeden?

Lang stillhet igjen.

X: Skal jeg gi beskjed om at du har ringt til Hassan Rivandi?

Jeg: Hørte du ingenting av forklaringen jeg begynte på i sted?

X: Jo, jeg hørte hva du sa, men POENGET er: Vil du at jeg skal legge igjen en beskjed ( ?!?!) Jeg får på en måte ikke GJORT noe med det!

Jeg: Og da er din løsning bare å legge på røret?

X: NEI! Jeg OPPFATTET DET som om DU var ferdig med det du skulle si.

Jeg: Og så legger du på røret uten å si «ha det» eller «var det alt» eller noenting.

X: Men – jeg prøver EN GANG TIL: Vil du at jeg skal legge igjen beskjed?

Jeg: Vel – jeg har jo stemmen din på bånd så de kan høre hvem du er. DU kommer til å få sparken, for sånn behandler man IKKE klienter som ringer til sosialkontoret, DET skal du vite!

X: VIL DU AT JEG SKAL LEGGE IGJEN EN BESKJED?!?!?!??!

Jeg: Fikk du med deg hva jeg sa i sted da du la på røret?

X: Jeg fikk med meg hva du sa!


ABAGAG

Jeg forteller at hun kan be om at det blir gjort i stand en ny sjekk da jeg har blitt fortalt at sjekken de har sendt ut angivelig «har kommet bort i posten».

De har ikke vist vilje til å sende meg en ny sjekk.

Jeg skal ha utbetaling f.o.m lørdag 11.09, og ber Rivandi lese mailer jeg tidligere har sendt ham. Den skal jeg ha på sjekk som jeg skal hente der i morgen fredag 17.09.2010.

Den skal altså gjelde fra lørdag som var og utover, siden jeg åpenbart ikke kommer til å få den andre sjekken.

Så må jeg spørre deg: Hvordan kan Hassan Rivandi si at dere har dokumentasjon på at sjekken er sendt derfra sist onsdag?

Hvordan dokumenterer dere det?

X: Men sånn som jeg sa til deg  i sta, at jeg kan gi beskjed til deg om at Hassan skal ringe, jeg skal gi beskjed til Hassan om at han skal ringe deg. Men jeg kan på en måte ikke svare på disse spørsmålene her, det må du ta med saksbehandleren din.

Jeg: Men du vet vel generelt ? – Er du ikke saksbehandler?

X: Nei jeg er ikke det!

Men vil du at jeg skal gi beskjed, så gjør jeg det. Nå har jeg notert meg hva du har sagt, og jeg skal gi han beskjed om at han skal ringe deg tilbake og ta kontakt med deg. Det er det jeg kan gjøre nå. Jeg kan ikke svare på det spørsmålet du stilte.

Jeg forteller at hun ville bli inbefattet i klage.

X svarer at «hun tror vi er ferdige nå», og at hun skal gi beskjed om at Hassan skal ringe meg.


ABAGAG

OPPDATERT SØNDAG 19.09.2010 Kl. 01:09 (nederst)

Sosiallederen anvender rånetaktikk:

«Jeg kan forstå at du kan OPPLEVE det slik, og jeg tviler ikke på at du OPPLEVER det sånn som du beskriv det».

«Men VIRKELIGHETEN er IKKE SÅNN SOM DU BESKRIV DEN»!!!

http://bit.ly/dyKpip

(Saksgangen jfr. postens innledning vises under her, med siste oppdateringer i første post):

 

14.09.2010: Tilsvar på Nav Nordstrands “saksfremlegg” til Fylkesmannen ved Avdelingsdirektør Gerd Reisvollsveen OPPDATERT 16.09.2010. Kl. 23:27:

http://bit.ly/dyKpip

28.08.2010: Klagen på Nav Nordstrand Sosial til Fylkesmannen:

http://bit.ly/asA4eH

Sosialkontorets projisering – Tapet telefonsamtale med sosialleder Vildgun Steinhaugen 02.02.2011:

27.08.2010: Rapport: Nav-saksbehandlere – Nav Nordstrand sosial:

http://bit.ly/bMLPNv

25.08.2010: NAV Nordstrand Sosial: Informasjon om grovt maktmisbruk – fortsettelse av serien i 6 deler.

http://bit.ly/aD9pT9

 

Listen over alle bloggposter:

http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

september 2010
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

