Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt.

Nav og myndighetsmisbruk

Viktig informasjon i blogger blir fortsatt kneblet; Om offentlig ansattes udugelighet.


Denne posten er oppdatert 24.09.2009.
Jeg sendte Aftenposten mail i dag og spurte om grunnen til at de valgte å sensurere meg.
Det hadde de ikke påsto de, det «hadde skjedd en feil» slik at henvisningen til min blogg ikke var kommet med i Dagfinn Nordbøs siste kronikk slik vi hade avtalt.
De sa at de ville sette den inn nå (4 dager etter at kronikken ble utgitt):
”Det siste store tabu”:
http://bit.ly/28LD2KK
(Senere har avisen redigert overskriften til å være: «Udugelige offentlig ansatte»)
I Nordbøs opprinnelige tekst, skulle det henvises til mitt arbeid gjennom 17 måneder i «Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt«
http://bit.ly/UkcfR
Men dette hadde altså Aftenposten klippet vekk i første hånd, og så kan man jo bare spekulere rundt avisens agenda for kneblingen…
Her vises i anførselstegn,  henvisningen som ble fjernet fra kronikken i forbindelse med teksten der den opprinnelig skulle være satt inn;
(…) Så mye for NAV-reformen. Hun måtte gå fra sosialkontoret uten en krone til mat og med ubetalt husleie fordi en annen offentlig etat hadde begått flere grove saksbehandlingsfeil. Hun klaget og vant til slutt, men var blitt ydmyket på det groveste enda en gang. Slike ting skjer hver dag, uten den minste konsekvens for de udugelige.

«Grelle eksempler på hvordan systemene forsvarer seg selv, finnes bl.a. på Jeanines meget velformulerte Blogg»:

http://bit.ly/e3HVJ5
Aftenposten satte omsider henvisningen inn, men linken til bloggen min var deaktivert…

Deretter fjernet avisen den deaktiverte linken, så teksten kun står der – uten en clue til hvor man kan finne denne, og ikke alle er datakyndige

 

 

Headingen går som følger på forsiden til Aftenpostens kronikker;
«Hvorfor tør ingen fortelle en offentlig ansatt at han er udugelig?» (MERK – DETTE HAR SENERE BLITT REDIGERT VEKK NÅR JEG GÅR INN FOR Å SJEKKE 21.06.2016, så jeg har i dag filmet hele siden i tilfelle de nå tar og rasker vekk navnet mitt som står der og!)
Vel,vel vel…
Hva kan man si til det, hva kan man tilføye, hva kan man gjøre…..
Slike spørsmål vil bare fortsette og fortsette å frontes i det uendelige, og definisjonsmakten vil stille seg tilsynelatende like uforstående bak sine overskrifter hver eneste gang.
Hvorfor?
Bred informasjon om Forbrytelser i den offentlige tjeneste er forlengst «utgitt» og personlig oversendt en god rekke Makttopper i dette landet, men majoriteten av avsløringene holdes godt innesperret, og nøkkelen er kastet.
Nordbø slipper til i media.
Det gjør ikke jeg.
Jeg takket ham underveis så mange ganger for i alle fall hans vilje til å forsøke å belyse det arbeid jeg har nedlagt med mye av den problematikken han fremsetter i sin kronikk ved å tilby meg plass der med henvisning til min blogg:
Nordbø sendte meg altså hele sin upubliserte kronikk for en del uker siden for gjennomlesning med den begrunnelse at han trodde at jeg ville være interessert i et slikt materiale –  en tid etter at jeg hadde oversendt hele mitt arbeid til, og  spurt (hans tidligere kone (?) Shabana Rehmann (en av over 100 personer i tidens løp) om hun kunne være villig til å utgi informasjon om mine avsløringer om maktmisbruk i det offentlige.
Jeg ble deretter spurt om det var greitt at han henviste til min blogg.
Vi ser jo hvordan det gikk.
Jeg er syk, har holdt på å dø og har vært akuttinnlagt på Ullevål 3 ganger i vår og sommer.
Trakasseringen fra det offentlige har allikevel vært konstant, og det er ingen vei ut.
Slikt kan ikke lenger ties ihjel.

ABCELAG

Et hvert menneske er ansvarlig for å utføre sitt yrke med faglig forsvarlighet, etikk og moral.
Hvis disse blir «tvunget» av sine overordnede å utøve beslutninger og sette frem trusler og andre uakseptable former for gjengjeldelser eller / og trakassere og mobbe personer som befinner seg i en svært utsatt situasjon der de ber om hjelp og assistanse, skal disse uansett være ansvarlig for egen agering.
De som da velger å ikke rette seg etter de opprinnelige retningslinjer og overordnede føringer som etter loven skal følges i en hver etat, vil med vitende og vilje være med på – i ytterste konsekvens, og utføre forbrytelser i den offentlige tjeneste.
Jeg håper at jeg i mine blogginnlegg, har klart å gi en tilnærmet fornuftig belysning av hvorfor alle ansatte, helt fra de «på gulvet», til mellomledere og helt opp til øverste ledelse har et like stort ansvar for de forbrytelser i den offentlige tjeneste som de både samlet og hver for seg,  er villige – og i stand til å gjennomføre.
Vi er alle i stand til å ta et valg, og spesielt de som har ansvaret for å ta vel imot de av oss som har behov for bistand av ulike slag, bør være seg særdeles bevisste på at de til en hver tid forvalter sitt embete med faglig forsvarlighet og et sunt skjønn.
Bistandstrengende borgere knuses av etatene!
De blir systematisk trakassert, tiet ihjel og effektivt eliminert, og forvises med sine historier til blogger og debattfora.
Men selv der, finnes et hierarki som generøst fremhever og bedagelig skjuler hvem som skal få lov til å slippe til og fremheves ut fra subjektiv selektering fra «Fritt Ord-pris bloggerne» som tar godt vare på – ingen andre enn seg selv, ved effektivt å utestenge de som kritiserer «Systemet»!
Ignoransen og kneblingen bidrar til at systemet tar ytterligere vare på seg selv, da de som har varslet om misligheter og allerede ligger nede der de befinner seg i det ytterste behov for bistand og hjelp som aldri kommer, således og uvergelig blir betraktet som en slags pariakaste.
– Når de godkjente meningsbærere “holder kjeft” om tilstandene, så vil mange også tro at det er slik det skal være.
Slik er det bare…

 

TN_sensurert

Jeg tilføyer 09.12.2012, ytterligere info som jeg for lengst hadde lagt inn i posten: Om meg – Del 2:
http://bit.ly/zKYewd
(Utdrag): Aftenposten var ikke fornøyd med at forfatteren blandet meg inn her, men nødet plass til henvisningen til min blogg som Dagfinn Nordbø skriftlig hadde lovet meg å ta med i hans kronikk “Det siste store tabu” fire dager etter at den ble utgitt – uten henvisningen – og etter purringer fra meg…
“Meget velformulerte” foran blogg ble lagt til utover avtalt text som “plaster på såret” for at bloggen min ikke ble henvist til under den første leserstormen da kronikken enda sto høyt oppe på forsiden, og jeg svarte Liv Skotheim:

“Takk! Jeg ble nesten litt sjarmert!!”

 

ABFEIGGGG

Hvem av oss skal få lov til å formidle virkeligheten bak “virkeligheten”?
http://bit.ly/2dW62P
Nav-ansatt døde – Nye Meninger fratok meg ytringsfriheten – igjen!:
http://t.co/zp3fg9YhVe
Mine svar til Jonas Gahr Støres: Den viktigste stemmen
«Jeg oppfatter «eksklusiviteten» som ren diskriminering, en rangering av menneskeverd og et markant skille mellom «verdige» og «uverdige» trengende!»
http://t.co/GpCw0IDGgk
Oppsiktsvekkende forskjellshåndtering av pasientklager og klager på Nav!
http://bit.ly/19Av1lQ

Listen over alle bloggposter:

http://bit.ly/hwKs7V

Legg igjen en kommentar

Follow Jeanines Blogg. Når offentlig sektor misbruker makt. on WordPress.com

Poster

september 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 934 andre følgere

